Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25058
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2020 - 11:52 |

صالح: طالبان یک گروه خشن است؛ منتظر ذوب شدن این گروه در کوره جامعه باشید

صالح: طالبان یک گروه خشن است؛ منتظر ذوب شدن این گروه در کوره جامعه باشید

معاون اول ریاست جمهوری، در یادداشت فیس‌بوکی طالبان را «یک گروه کوچک زشت و خشن» توصیف کرده و وعده ذوب‌شدن این گروه را در «کوره‌ی جامعه» به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری پامیر، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در یادداشت در صفحه فیسبوک خود روز دوشنبه، بیست‌وسوم سنبله،با لحن تند نوشته است: طالبان یک گروه «کوچک زشت و خشن» است و جمهوریت یک اکثریت ارزش‌محور و انسانی. مردم نگران نباشند و منتظر ذوب‌شدن طالبان در کوره‌ جامعه باشند.

معاون اول ریاست جمهوری همچنین تأکید کرده که تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود.

وی با مقایسه نظام جمهوری اسلامی با رویکرد طالبان، نوشت که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد، اما طالبان به دادگاه صحرایی اعتقاد دارند.

به گفته‌ او، همین امر سبب شده است که دولت افغانستان هزاران زندانی طالبان را در بند داشته باشند، اما آن طرف، طالبان هر کسی را که اسیر کرده، سر بریده‌اند.

معاون اول ریاست ‌جمهوری افغانستان در ادامه نوشت که مردم در شهرها از طالبان نفرت دارند و ساکنان روستاهای تحت تسلط طالبان نیز برای آزادی از «چنگال» این گروه لحظه‌شماری دارند.

به گفته صالح، از دید طالبان معنای اقتصاد، باج‌گیری تحت عنوان عشر و صادرات منظم تریاک است که هر کسی به آن تمکین نکرد، با قمه و یا تیر مجازات می‌شوند.

صالح این اظهارات را درحالی مطرح کرده که روز شنبه هفته‌ جاری مذاکرات صلح افغانستان رسما در دوحه، پایتخت قطر گشایش یافت.

گروه‌های تماس جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان نیز شب گذشته نخستین نشست‌ خود را برگزار کرده‌اند. در این نشست روی اصول رفتاری و تقسیم ‌اوقات نخستین جلسه‌ مذاکرات مستقیم بحث شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.