Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 25557
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2020 - 10:50 |

عبدالله: امیدواریم گروه طالبان به فراخوان آتش‌بس لبیک بگویند

عبدالله: امیدواریم گروه طالبان به فراخوان آتش‌بس لبیک بگویند

شورای عالی مصالحه‌ی ملی با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت روز جهانی صلح گفته است که توقع می‌رود، گروه طالبان به فراخوان عدم خشونت و آتش‌بس در کشور لبیک بگوید و برای آینده صلح‌آمیز دست یاری بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت “روز جهانی صلح” که همه ساله در تاریخ ۲۱ سپتامبر برگزار می‌شود، گفته است که هم‌زمان با فرارسیدن روز جهانی صلح، افغانستان در یک «مقطع تاریخی» قرار گرفته است و هیأت دولت با گروه طالبان در دوحه از یک هفته به این سو به اراده و نیت تأمین صلح مذاکره می‌کنند.

آقای عبدالله تأکید کرده است که این گفت‌وگوها به هدف رسیدن به یک تفاهم پایدار و زنده‌گی صلح‌آمیز جریان دارد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افزوده است که افغانستان بیش از چهل سال است که در جنگ و منازعه می‌سوزد و جان‌های زیادی در این جنگ بی‌پایان از دست رفته است.

به گفته او، هنوز متاسفانه زندگی مردم زیر «سایه‌ی سیاه و شومِ جنگ و منازعه» قرار دارد و همه روزه، افراد بی‌گناه، زنان و کودکان از سراسر کشور در این درگیری‌ها، قربانی می‌شوند.

در اعلامیه شورای عالی مصالحه‌ی ملی آمده است که مردم از ادامه جنگ و درگیری‌ها به شدت بیزار و خسته‌اند و تاریخ نیز ثابت کرده است که جنگ راه حل اختلاف‌ها نیست و تنها مذاکره و گفت‌وگو می‌تواند زمینه زنده‌گی مسالمت‌آمیز را مساعد کند.

در پایان این اعلامیه گفته شده است که تحقق صلح منوط به تعریف ارزش‌های مشترک از طریق گفت‌وگو، مذاکره، رواداری، تفاهم و احترام به حقوق انسانی است.

مذاکرات بین هیأت دولت و طالبان در دوحه، پایتخت قطر در بیست‌ودوم سنبله آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و دو طرف روی کارشیوه مذاکرات به توافق نرسیده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.