Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 25657
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2020 - 11:14 |

عبدالله: نتیجه مذاکرات صلح برپایی دو نظام نخواهد بود

عبدالله: نتیجه مذاکرات صلح برپایی دو نظام نخواهد بود

به گزارش آژانس خبری پامیر، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی در گفتگو با کانون فکری شورای روابط خارجی مستقر در آمریکا گفت که نتیجه مذاکرات صلح میان افغانی، دو نظام در کشور نخواهد شد.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی بیان کرد که اظهارات در مورد سرنگون شدن حکومت افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان دقیق نیست و فرصت تامین صلح دایمی در افغانستان را از میان بر می دارد.

او افزود که “طالبان باید آموخته باشند که حتا در زمانی که کنترول ۸۵ درصد قلمروی افغانستان را در دست داشتند، به کنترول کامل کشور از راه نظامی دست نیافتند.”

آقای عبدالله در پاسخ به این مساله که پس از صلح با طالبان هم جنگ در افغانستان توسط داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ادامه خواهد یافت نیز گفت، اگر طالبان از جنگ دست بکشند، دیگر گروه‌های مسلح چون داعش، شانس جنگ نداشته و خود به خود محو خواهند شد.

او تاکید کرد که عمال القاعده هنوز هم در افغانستان فعال بوده و دهشت افگنان مرتبط با کشورهای همسایۀ افغانستان در مرزهای شرقی کشور حضور دارند.

این در حالی است که هم اکنون، گفتگو میان دولت افغانستان و طالبان در قطر ادامه دارد؛ اما از سوی دیگر میدان جنگ در افغانستان از سوی جنگجویان طالبان به شدت گرم شده است.

دولت افغانستان، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بار بار از طالبان خواسته‌اند که در جریان گفتگوها آتش‌بس کنند؛ اما این گروه نه تنها که آتش‌بس نکرده بلکه به حملات شان افزوده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.