Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24158
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2020 - 17:32 |

عبدالمجید شریفی: توسط مسؤولان امنیتی میدان هوایی کابل بازداشت نشده ام

عبدالمجید شریفی: توسط مسؤولان امنیتی میدان هوایی کابل بازداشت نشده ام

عبدالمجید شریفی، عضو مجلس نمایندگان، ادعای مطرح‌شده مبنی بر بازداشت او توسط مسؤولان امنیتی میدان هوایی کابل را رد کرده است.

آقای شریفی، روز سه‌شنبه (۱۱ سنبله)، در برگه‌ی رسمی فیس‌بوکش نوشته است که تجارت می‌کند و روز گذشته، ۲۰۰ هزار یورو را به خاطر هزینه‌های شخصی‌اش به امارات انتقال می‌داد، اما پس از مخالفت مسؤولان میدان هوایی با انتقال این مقدار پول، از سفرش منصرف شد.

او، گفته است که ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر بازداشت او، نادرست است.

پیش از این، منابع امنیتی گفته بودند که عبدالمجید شریفی، عضو مجلس نمایندگان، به دلیل قاچاق ۲۰۰ هزار یورو از سوی مسؤولان امنیتی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، بازداشت شده است.

تلاش کردیم تا دیدگاه وزارت داخله را نیز با خود داشته باشیم، اما طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت، گفت که بررسی‌ها در این باره ادامه دارد و جزئیات بیشتر، بعدا ارائه خواهد شد.

از سویی هم، محمدقاسم وفایی‌زاده، رییس اداره‌ی هوانوردی ملکی، پس از چاشت روز گذشته (دوشنبه، ۱۰ سنبله)، در برگه‌ی فیس‌بوکش نوشت، مسافری که از مسیر «وی‌آی‌پی» می‌خواست مبلغ دوصد هزار یورو را به گونه‌ی غیرقانونی به خارج از کشور انتقال دهد، توسط بخش امنیت هوانوردی ملکی و مسؤولان امنیتی، شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شد.

این در حالی است که بر اساس قانون، شهروندان عادی می‌توانند مبلغ ۱۰ هزار دالر امریکایی را با خود انتقال دهند و تاجران نیز حق دارند تا با استفاده از جواز رسمی، تنها ۲۰ هزار دالر را با خود انتقال دهند. انتقال بیشتر از این مقدار پول، غیرقانونی دانسته می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.