Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 25972
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2020 - 9:50 |

فدراسیون اتاق‌های افغانستان افتتاح شد

فدراسیون اتاق‌های افغانستان افتتاح شد

به گزارش آژانس خبری پامیر،فدراسیون اتاق‌های افغانستان به هدف رشد و انسجام فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد کار و کاهش فقر، تقویت زنان تجارت پیشه و متشبث، جلب سرمایه گذاری و تمرکز روی خوداتکایی، ایجاد گردید.

این فدراسیون روز گذشته (دوشنبه ۷ میزان) با اشتراک و سخنرانی محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور افتتاح گردید.

در این مراسم که در ارگ برگزار شد، رئیس جمهور در سخنرانی اش ضمن تبریکی بخاطر افتتاح فدراسیون اتاق‌های افغانستان، گفت: جای افتخار است که فدراسیون اتاق‌های افغانستان را رسماً افتتاح می کنم. شما امروز زبان و آدرس واحد پیدا کردید و انسجام دارید.

وی افزود که ۹۰ سال قبل اساس سکتور خصوصی افغانستان را عبدالمجید خان زابلی قهرمان اقتصاد افغانستان، گذاشت و تاکید داشت که سرمایه باید منسجم، متمرکز و آدرس داشته باشد.

رئیس جمهور گفت که امروز باید اهل قلم و دولت افغانستان در یک صف واحد با سرمایه گذاران قرار بگیرند و ضمن تشکر از قوای امنیتی و دفاعی کشور، از قوای اقتصادی افغانستان نیز باید قدردانی کنیم.

محمداشرف غنی از سکتور خصوصی در راستای مدیریت کرونا، ابراز امتنان نموده، گفت که امروز تقویت سکتور خصوصی کار یک وزارت، یک شخص و یک نهاد نیست، بلکه یکی از اهداف بزرگ و اساسی دولت است.

وی از آنان خواست که پیشنهادات مشخص شان را ارائه کنند و خاطرنشان کرد که ما می خواهیم از زحمات دوامدار شما برای ایجاد رفاه، پیشرفت و کاریابی، تشکر کنیم.

آقای غنی گفت که در عرصه انرژی، چارچوب سرمایه گذاری به وجود آمده است و افغانستان ظرفیت های بزرگ تولید انرژی از منابع آبی، بادی و آفتابی را دارد.

رئیس جمهور با اشاره با صلح گفت که صلح به شما تعلق دارد، مذاکرات صلح یک فصل صلح است، ایجاد رشد اقتصادی ۱۰ درصد هدف اساسی ما است که صلح را تامین می کند.

محمداشرف غنی در اخیر سخنانش گفت که بدون اجندای منسجم اقتصادی، صلح پایدار عملی نمی‌شود. وی از کشورهای همسایه، آسیای مرکزی و هند در قسمت باز گذاشتن راه های تجارتی و همکاری‌های شان در عرصه تجارتی و اقتصادی با افغانستان به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، تشکر کرد.

در این مراسم، محمد اسماعیل غضنفر رئیس عمومی فدراسیون اتاق‌های افغانستان در صحبت‌هایش گفت که کشور ما در حساس ترین لحظۀ تاریخ سیاسی و اقتصادی خویش قرار دارد و سکتور خصوصی ضمن پشتیبانی از روند صلح، امیدوار است که این روند به موفقیت برسد.

وی افزود که سکتور خصوصی از پراکندگی عبور کرده و با اکنون با ایجاد فدراسیون اتاق ها، زیر یک چتر گام‌های استوار را برای رفاه افغانستان برداشت.

غضنفر گفت که هدف از ایجاد فدراسیون رشد و انسجام فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد کار و کاهش فقر، تقویت زنان تجارت پیشه و متشبث، جلب سرمایه گذاری، تمرکز روی خوداتکایی، فراهم آوری تعلیمات فنی و مسلکی، حل و فصل منازعات تجارتی، تقویت فضای اعتماد، رشد تولیدات داخلی، تاکید و تلاش به همکاری متقابل بین سکتور خصوصی، دولت و شرکای بین‌المللی می‌باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.