Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24552
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2020 - 14:30 |

ممنوع شدن حمل سلاح در مراسم بزرگداشت از هفته‌ی شهید

ممنوع شدن حمل سلاح در مراسم بزرگداشت از هفته‌ی شهید

در اعلامیه‌ی کمیسیون برگزاری مراسم بزرگداشت از هفته‌ی شهید که امروز (دوشنبه، ۱۷ سنبله) از سوی وزارت داخله منتشر شده، گفته می شود که استفاده از وسایط دولتی در کاروان‌ها نیز ممنوع است و استفاده‌کنندگان آن مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش پامیر نیوز، کمیسیون برگزاری مراسم بزرگداشت از «هفته‌ی شهید» چند روز پیش براساس یک فرمان رییس‌جمهور اشرف غنی تشکیل شده است. این کمیسیون ده عضو دارد و ریاست آن را اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی بر عهده دارد.

در اعلامیه‌ی این کمیسیون که امروز (دوشنبه، ۱۷ سنبله) از سوی وزارت داخله منتشر شده، همچنان آمده است که استفاده از وسایط دولتی در کاروان‌ها نیز ممنوع است و استفاده‌کنندگان آن مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

در این اعلامیه آمده است که هیچ کسی حق ندارد تا امنیت روانی مردم را اخلال و امن و نظم عامه را برهم بزند. براساس اعلامیه، بدون نیروهای امنیتی، هیچ فردی حق تردد با یونیفورم نظامی و سلاح را ندارد و نمی‌توانند دست به فیرهای هوایی بزند.

همچنان گفته شده است که گشت‌وگذار با موترهای شیشه‌سیاه، بی‌اسناد، بی‌پلیت و غیرقانونی ممنوع است و در صورت تخلف وسایط‌شان ضبط می‌شود. تغییر رنگ وسایط موترها به به رنگ‌های مختلف نیز ممنوع اعلام شده است.

وزارت داخله گفته است که به نیروهای امنیتی هدایت داده شده است تا دکان‌هایی را که دست به تزئین و تغییر رنگ وسایط می‌زنند، مسدود و با مالکان آن برخورد قانونی کنند.

طبق اعلامیه، به نیروهای امنیتی همچنان دستور داده شده است تا افرادی که از فیصله‌های کمیسیون برگذاری مراسم بزرگداشت از «هفته‌ی شهید» تخطی می‌کنند، را بازداشت کنند.

در اعلامیه تأکید شده است که این فیصله‌ها در هماهنگی با بنیاد احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور صورت گرفته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.