Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24549
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2020 - 13:02 |

نبیل: طالبان در بدل آتش‌بس، حکومت موقت می‌خواهند

نبیل: طالبان در بدل آتش‌بس، حکومت موقت می‌خواهند

رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که باید براساس دانش قرآنی از جمهوریت دفاع شود؛ زیرا احتمالا طالبان در ازای آتش بس خواهان برقراری یک حکومت موقت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری پامیر، رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در صفحه توییترش نوشته است که رئیس هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان باید تغییر کند تا فردی توانا براساس دانش قرآنی بتواند از جمهوریت دفاع کند.

آقای نبیل نوشته است «فکر می‌کنم طالبان در ازای آتش‌بس خواهان یک حکومت موقت خواهند شد. بعد از تغییرات جدید در فهرست مذاکره کنندگان طالبان، رئیس هیات مذاکره کننده دولت افغانستان نیز باید تغییر کند تا به این صورت از جمهوریت براساس آیات قرآنی و احادیث دفاع شود.»

این در حالیست که به تازگی، طالبان شیخ عبدالحکیم، بلندترین مقام مذهبی این گروه را که قاضی القضات آنان است، به عنوان رئیس هیات مذاکره کننده با دولت افغانستان برگزیده است.

شیرمحمد عباس استانکزی، دیپلمات ارشد و رئیس پیشین هیات مذاکره کننده، به معاونت او تقلیل یافته است.

منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که مهم‌ترین فتواهای این گروه از سوی مولوی عبدالحکیم صادر می‌شوند و این مقام طالبان با صلاحیت کامل در میز گفت‌گوها در برابر هیئت حکومت افغانستان چانه‌زنی خواهد کرد.

از سوی هم، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، شام دیروز یک‌شنبه(۱۶، سنبله) در یک گفتگوی ویژه با طلوع نیوز گفت که ما در عصر اعترافات سیاسی هستیم و اسلام‌آباد اعتراف می‌کند که با طلبان است . اما برای من کار کردن با طالبان غیر ممکن است و برای ریس جمهور غنی، طالبان تروریست اند .

آقای صالح تصریح نمود که با داشتن اردو، استخبارات، نظام‌های اقتصادی، تعلیمی، صحی و اجتماعی نیاز به ایجاد حکومت موقت نیست چنانچه دیگر زمان زمانه ی خلافت و امارت نیست !

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.