Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24659
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 سپتامبر 2020 - 13:00 |

واکنش‌ها به حمله بر امرالله صالح؛ ارگ محکوم کرد، سپیدار خواستاری بررسی شد

واکنش‌ها به حمله بر امرالله صالح؛ ارگ محکوم کرد، سپیدار خواستاری بررسی شد

حمله‌ بر کاروان موترهای امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست‌ جمهوری واکنش‌هایی را در پی داشته‌است. ارگ ریاست‌جمهوری این حمله را محکوم و آن را «کار دشمنان صلح» دانسته‌است. شورای عالی مصالحه ملی نیز ضمن محکوم‌کردن حمله، خواستار بررسی آن شده‌است. عبدالله عبدالله گفته که «رویکرد حذف فزیکی» قابل قبول نیست.

صدیق صدیقی؛ سخنگوی ارگ ریاست‌ جمهوری، امروز (چهارشنبه، ۱۹ سنبله) در رشته‌توییت‌هایی نوشت: «بدون شک، این حمله و سایر حمله‌های پسین، کار دشمنان صلح و ثبات است که پیوسته به خشونت‌های‌شان در برابر دولت و ملت افغانستان ادامه می‌دهند.»

صدیقی در ادامه نوشته که امرالله صالح از «سلامتی کامل» برخوردار است، اما شماری از شهروندان کابل در نتیجه‌ حمله‌ تروریستی بر جان آقای صالح، کشته یا زخمی شده‌اند.

شورای عالی مصالحه ملی نیز با نشر اعلامیه‌ای حمله بر امرالله صالح را محکوم کرده و آن ‌را «بزدلانه و تروریستی» خوانده‌است.

در این اعلامیه، به نقل از عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه آمده‌است که وی خواستار تحقیق این حمله به‌گونه‌ «جدی» شده‌است.

عبدالله گفته که «این‌چنین حملات نشان‌دهنده‌ ضعف و ناتوانی دشمنان زبون قسم‌خورده‌ افغانستان است».

در اعلامیه آمده‌است: «رویکرد حذف فزیکی در مرحله‌ای که در تلاش یافتن صلح باعزت و پایدار در کشور هستیم، به هیچ صورت قابل قبول و توجیه نمی‌باشد.»

در کنار مقام‌های دولتی، اتحادیه اروپا نیز حمله بر امرالله صالح را محکوم کرده و آن ‌را حمله بر جمهوریت دانسته‌است. این اتحادیه همچنین این حمله را «کار دشمنان صلح» خوانده‌است.

برخی کشورهای خارجی از جمله پاکستان و ازبکستان نیز حمله بر معاون نخست ریاست‌ جمهوری را محکوم کرده‌اند.

حوالی ساعت ۷ صبح امروز (چهارشنبه، ۱۹ سنبله) کاروان موترهای امرالله صالح، هنگامی که به سمت دفتر کارش در حرکت بود، در منطقه تایمنی شهر کابل، هدف یک انفجار قرار گرفت.

صالح می‌گوید، در انفجار امروز به گونه سطحی زخم برداشته‌است.

در همین حال، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که ۱۰ غیر نظامی در انفجار امروز در کابل کشته و ۱۵ تن دیگر به شمول محافظان امرالله صالح زخم برداشته‌اند.

مسئولیت این رویداد را تاکنون فرد یا گروهی بر عهده نگرفته‌است.

طالبان هم هرگونه دست‌داشتن در حمله‌ صبح امروز بر امرالله صالح را رد کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.