Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 26022
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2020 - 20:11 |

واکنش‌ها به درگذشت امیر کویت؛ ۴۰ روز عزای عمومی در اردن

واکنش‌ها به درگذشت امیر کویت؛ ۴۰ روز عزای عمومی در اردن

به گزارش خبرگزاری پامیر، صباح الاحمد جابر الصباح امیر ۹۱ ساله کویت، امروز (سه شنبه-هشت میزان) در درمانگاهی در امریکا درگذشت.

پس از اعلام رسمی این خبر از سوی دیوان امیری کویت، مقامات و رهبران کشورهای عربی و اسلامی به ارسال پیام تسلیت پرداخته و برخی از آن‌ها نیز عزای عمومی اعلام کردند.

در این راستا،دیوان پادشاهی اردن در پیامی، امیر فقید کویت را رهبری «حکیم» و «برادری بزرگ» توصیف کرد و از اعلام عزای عمومی به مدت ۴۰ روز در اردن خبر داد.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر کشور قطر نیز در پیامی، صباح الاحمد جابر الصباح را فردی «میانه‌رو» و «رهبری بزرگ» دانست و اعلام کرد که قطر با درگذشت وی در غم و اندوه فراوانی وارد شده است. پیام گرم امیر قطر از این نظر که صباح الاحمد، بارها برای میانجیگری میان دوحه و ریاض تلاش کرده و همواره به دنبال حل بحران بوده، می‌تواند معنادار باشد.

«محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی نیز در پیامی، تلاش‌های امیر فقید کویت برای توسعه همکاری و حل اختلافات میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را یادآور شد و درگذشت او را تسلیت گفت.

حمدان بن محمد آل مکتوم ولیعهد دبی هم، «صباح الاحمد» را رهبری «استثنایی» توصیف کرد و گفت که او دارای ارزش‌های انسانی والایی بود.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل این کشور نیز به طور جداگانه پیام تسلیت برای دولت کویت فرستاده‌اند.

در مصر نیز «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور و «شوقی علام» مفتی این کشور، درگذشت صباح الاحمد را تسلیت گفتند. السیسی در پیام خود، امیر کویت را فردی دانست که برای حل اختلافات و توسعه ثبات و امنیت منطقه تلاش می‌کرد. او همچنین از سه روز عای عمومی در مصر خبر داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.