Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 24326
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 04 سپتامبر 2020 - 16:40 |

پدرام: امریکا نمونه تروریسم دولتی است

پدرام: امریکا نمونه تروریسم دولتی است

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به تحریم مقام های دادگاه لاهه که قصد بررسی جنایات جنگی امریکا در افغانستان را داشتند، گفت، که امریکا نمونه تروریسم دولتی است.

به نقل از تسنیم، عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به تحریم دادگاه بین‌المللی کیفری توسط امریکا گفت: امریکا از آغاز مخالف تشکیل این داد گاه بود؛ چرا که امریکا نمونه تروریسم دولتى است و مقامات بلندپایه در این کشور متهم به جنایات جنگى و جنایت علیه بشریت هستند.
پیش از این، وزارت خزانه‌داری امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، که نام فاتو بنسودا دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و فاکیزو موچوچوکو رئیس دفتر وی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) ــ که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری امریکا به‌شمار می‌رود ــ اضافه شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در اوایل ماه جون فرمان اجرایی تحریم شماری از مقام های دیوان بین‌المللی کیفری (دیوان لاهه) را ــ که گفته می‌شود در تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان نقش داشته‌اند ــ صادر کرد.

یادآوری می کنیم، که وزیر خارجه امریکا پیش از این نیز در یک نشست خبری دادگاه بین‌المللی کیفری را تهدید کرده بود، که در صورت پیگرد قانونی نظامیان این کشور که در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شدند به هر طریقی علیه این دادگاه اقدام خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.