Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 25257
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2020 - 13:41 |

گزارش: تولید ناخالص داخلی افغانستان به منفی ۵ درصد خواهد رسید

گزارش: تولید ناخالص داخلی افغانستان به منفی ۵ درصد خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری پامیر، بانک توسعه آسیایی در گزارش تازه خود نوشته که ویروس کرونا و ادامه‌ چالش‌های امنیتی و سیاسی، تولید ناخالص داخلی افغانستان را به منفی پنج درصد خواهد رساند.

سهراب بهمن، سخنگوی وزارت اقتصاد افغانستان این گزارش را تایید کرده، گفت که افزایش بیکاری، شیوع ویروس کرونا و مسایل سیاسی و امنیتی بر درآمد حکومت تاثیر منفی بجا گذاشته است.

وی می‌گوید: “ما گزارش بانک توسعه‌ آسیایی را تایید می‌کنیم. پیش‌بینی هم نشان می‌دهد که ۴ درصد اقتصاد افغانستان کاهش می‌یابد. عوامل آن را یاد کردیم، اما امیدوار هستیم که [رشد] اقتصاد ما در سال آینده مثبت باشد.”

در گزارش بانک توسعه آسیایی اقتصاد افغانستان در سال روان میلادی نگران‌کننده خوانده شده، اما در سال آینده پیش‌بینی شده است که رشد اقتصاد این کشور ۱.۵ درصد خواهد بود.

در گزارش آمده است، بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت موفقیت در گفت‌وگوهای صلح و توافق بر سر حل و فصل سیاسی سریع و ادامه کمک‌های جهانی، اقتصاد افغانستان گواه رشد مثبت خواهد بود.

به اساس این گزارش، در کنار ویروس کرونا بسته شدن مرزها در شهرهای بزرگ کشور هم روی اقتصاد افغانستان تاثیر منفی بجا گذاشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.