Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 26129
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 اکتبر 2020 - 12:53 |

اتمر: نقش روسیه در حمایت از مذاکرات صلح افغانستان مهم و اساسی است

اتمر: نقش روسیه در حمایت از مذاکرات صلح افغانستان مهم و اساسی است

به گزارش خبرگزاری پامیر، محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل گفت که نقش مسکو در حمایت از روند مذاکرات صلح افغانستان مهم و اساسی است.

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که در این دیدار درباره توسعه روابط، لزوم آتش‌بس، کاهش خشونت و مکانیسم‌‌های نظارتی در روند صلح افغانستان تبادل نظر شده است.

در این بیانیه آمده است که سفیر روسیه به حفظ دستاوردهای مردم و دولت افغانستان در دو دهه اخیر تاکید کرده است.

ژیرنوف تاکید کرد که آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان گام مثبتی در جهت برقراری صلح دائمی در این کشور است.

پیش از این نیز بارها وزارت خارجه روسیه با تاکید به برگزاری مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان، ابراز نگرانی کرده بود که هر نوع تاخیر در این مذاکرات سبب تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای حل بن‌بست صلح در افغانستان می‌شود.

«مارک اسلبودا» کارشناس امور بین‌المللی و تحلیلگر مسائل امنیتی نیز چندی قبل درباره موج تازه تلاش‌های رسانه‌ای برای تخریب روند صلح افغانستان گفت: دولت پنهان آمریکا تلاش دارد تا با درز اطلاعات مشکوک و گزارش‌های اطلاعاتی پرسش برانگیز تلاش‌های صلح افغانستان را تخریب کند.

به نظر می‌رسد، آمریکا باوجودی که با مهمترین خواسته طالبان که خروج نیروهای خارجی از افغانستان است توافق کرده است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این کشور در درازمدت به تعهداتش عمل کند زیرا واشنگتن در سال‌های اخیر چندین توافقنامه بین‌المللی سیاسی و تجاری با شماری از کشورهای بزرگ دنیا را نقض کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.