Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26363
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 اکتبر 2020 - 18:30 |
مجلس افغانستان:

ارمنستان فوراً به اشغال برخی مناطق آذربایجان پایان دهد

ارمنستان فوراً به اشغال برخی مناطق آذربایجان پایان دهد

به گزارش آژانس خبری پامیر،مجلس نمایندگان کشور ارمنستان را به اشغال برخی مناطق آذربایجان متهم کرده و خواستار خروج فوری و بی‌قید و شرط نیروهای ارمنستان از «مناطق اشغالی» در آذربایجان شده‌است.

درگیری شدید نظامی میان آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه نوگورنو-قره‌باغ روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شد و به سرعت شدت گرفت. این درگیری‌ها در چند روز اخیر تشدید شده و دو کشور یکدیگر را به آغاز درگیری متهم می‌کنند.

مجلس نمایندگان امروز دوشنبه،‌ ۱۴ میزان طی اعلامیه‌ای همچنین خواستار تطبیق عاجل اعلامیه‌های ۸۵۳، ۸۷۴ و ۸۸۴ شورای امنیت سازمان ملل در این باره شدند. این نمایندگان از ارمنستان نیز خواست که نیروهای خود را هرچه عاجل به‌صورت کامل و بدون قیدوشرط ساحات اشغال شده جمهوری آذربایجان خارج کند.

در این اعلامیه آمده که جنگ در تمام دنیا مردود است. اعلامیه افزوده‌است: «مجلس نمایندگان نسل‌کُشی توسط نیروهای ارمنستان در قره‌باغ و جرایم ضد بشری در برابر غیر نظامیان آذربایجانی در جریان درگیری نظامی را با قاطعیت تقبیح می‌کند.»

مجلس نمایندگان گفته‌است که بر اساس مرزهای قبول شده بین‌المللی باید به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام گذاشته شود.

پیش از این حکومت افغانستان نیز ضمن حمایت از آذربایجان گفته بود که منطقه نوگورنو-قره‌باغ به عنوان بخشی از آذربایجان در سطح جهان به‌ رسمیت شناخته شده و افغانستان خواهان پایان اشغال آن است.

وزارت امور خارجه دو روز قبل در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به درگیری بین این دو کشور، اعلام کرد از دولت آذربایجان در این زمینه حمایت می‌کند.

حمایت افغانستان از آذربایجان با واکنش ارمنستان نیز مواجه شد. دولت ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی که خود عضو دایمی و افغانستان عضو ناظر آن است، خواستار لغو عضویت افغانستان شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.