Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 26923
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2020 - 16:25 |

بریتانیا: حمله طالبان بر ولایت هلمند، مذاکرات صلح را تضعیف و به چالش می‌کشد

بریتانیا: حمله طالبان بر ولایت هلمند، مذاکرات صلح را تضعیف و به چالش می‌کشد

سفارت بریتانیا در کابل ضمن محکوم‌کردن حمله طالبان بر ولایت هلمند، می‌گوید این حمله مذاکرات صلح را تضعیف و به چالش می‌کشد.

این سفارت‎‌خانه امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ میزان) در بیانیه‌ای نوشت که در حملات طالبان بر هلمند «شمار نگران‌کننده از غیر نظامیان آواره، کشته و زخمی شده‌اند».

در این بیانیه آمده‌است که حملات طالبان در هلمند، مذاکرات صلح را تضعیف و به چالش می‌کشد.

سفارت بریتانیا تاکید کرده‌است که طرف‌های درگیر باید به صورت فوری خشونت‌ها را کاهش داهد و برای تأمین آتش‌بس به خاطر مردم رنج‌دیده افغانستان، تلاش کنند.

پیش از این، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان یا یوناما اعلام کرد که در هفته‌های اخیر خشونت به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته‌است.

یوناما امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ میزان) در اعلامیه‌ای نوشت که درگیری‌های این هفته در هلمند، هزاران نفر را آواره کرده و به گفته این نهاد، گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهد که غیر نظامیان به شمول زنان و کودکان کشته و زخمی شده‌اند.

این نهاد در مورد تلفات چیزی نگفته؛ اما پیشتر اعلام کرده بود که در پی درگیری‌ها در هملند، ۳۵ هزار نفر آواره شده‌اند.

حمله طالبان بر هلمند واکنش‌های گسترده را در پی داشته است.

دیروز دیوید متکلف؛ سفیر کانادا در افغانستان به زبان فارسی در صفحه رسمی توییترش نوشت: «حملات طالبان بالای شهر لشکرگاه و مناطق دیگر کاملا غیر قابل پذیرش است».

او با اشاره به مذاکرات صلح نوشته‌است: «چگونه افغان‌ها می‌توانند اظهارات طالبان را در مورد صلح باورکنند در حالی‌که دارند سبب مرگ و اندوه افراد زیادی می‌شوند؟»

سفیر کانادا خطاب به طالبان افزوده‌است: «با کلمات مذاکره کنید- نه با خشونت! همین حالا به خشونت خاتمه دهید.»

رونالد کوبیا؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز با اشاره به جنگ هلمند، سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان را محکوم کرده‌ و گفته‌است که حملات طالبان در هلمند نه تنها نکوهش؛ بلکه در برابر آن اقدام شود.

همچنین مقام‌های امریکایی، حملات هلمند و تشدید خشونت را خلاف تعهدات گروه طالبان برای کاهش خشونت در جریان مذاکرات عنوان کرده‌‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.