Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27553
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2020 - 17:45 |

حمله غرب کابل؛ کمیسیون حقوق بشر خواستار تحقیق شد

حمله غرب کابل؛ کمیسیون حقوق بشر خواستار تحقیق شد

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حمله بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل را محکوم کرده و از حکومت خواسته که این حمله را بررسی کند.این کمیسیون، امروز (یک‌شنبه، ۴ عقرب) در اعلامیه‌ای نوشت که در حمله بر مرکز آموزشی «کوثر دانش» در حوزه سیزدهم شهر کابل، ۲۵ دانش‌آموز (دختر و پسر) کشته و ۵۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرکز آموزشی کوثر دانش حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه‌ بعد از ظهر روز گذشته هدف حمله‌ انتحاری قرار گرفت.

وزارت داخله می‌گوید، عامل انتحاری که با پای پیاده می‌خواست وارد این مرکز شود، از سوی محافظان مرکز شناسایی شده و پیش از رسیدن به هدف مواد همراه‌اش را منفجر کرده‌است.

مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته؛ اما حکومت طالبان را مسئول دانسته‌است و طالبان هم دست‌داشتن در این حمله را رد کرده‌اند.

این حمله واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته‌است.

کمیسیون حقوق بشر این حمله را نقض فاحش اصول، قواعد و مقررات حقوق بین‌الملل بشردوستانه، مقررات حاکم بر درگیری‌های مسلحانه داخلی و جنایت جنگی خوانده‌است.

این کمیسیون از حکومت خواسته که به‌منظور دستگیری و‌ محاکمه عاملان، تأمین عدالت برای قربانیان و اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین امنیت هرچه بهتر مردم، تحقیق همه‌جانبه را در مورد حمله بر آموزشگاه کوثر انجام دهد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر در ادامه همچنین از افزایش تلفات غیر نظامیان، به‌ویژه کودکان و زنان براثر ماین‌های کارگذاری‌شده در جاده‌ها و حمله بر تأسیسات عام‌المنفعه ابراز نگرانی کرده‌است.

این کمیسیون همچنین از طرف‌های درگیر جنگ خواسته که به خواست مردم افغانستان برای توقف جنگ و رسیدگی به مسایل منازعه‌برانگیز از رهگذر مذاکره، احترام بگزارند.

کمیسیون حقوق بشر در پایان بار دیگر از سازمان ملل متحد، حامیان بین‌المللی افغانستان، کشورهای اسلامی و علمای پرنفوذ جهان اسلام خواسته که برای ختم جنگ و دست‌یابی به صلح عادلانه و پایدار، بر دوطرف جنگ فشار هدفمند وارد آورند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.