Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26400
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 اکتبر 2020 - 11:20 |

خلیلزاد در قطر با ملا برادر دیدار کرد

خلیلزاد در قطر با ملا برادر دیدار کرد

به گزارش آژانس خبری پامیر، محمد‌نعیم وردک؛ سخنگوی دفتر رسیاسی طالبان در قطر می‌گوید، ملا برادر؛ رییس دفتر این گروه با زلمی خلیلزاد دیدار و در مورد عملی‌سازی توافق‌نامه صلح گفتگو کرده‌است.

وردک در یک پیام توییتری گفت که خلیلزاد و ملا برادر، تأکید کردند که تطبیق توافق‌‌نامه‌ای که میان طالبان و امریکا امضا شده، «با توجه به متن و محتوای آن برای مراحل بعدی روند صلح با اهمیت است».

امریکا و طالبان در اوایل سال جاری میلادی در قطر توافق‌نامه صلح امضا کردند.

در این زمینه، طالبان به تازگی در اعلامیه‌ای نیز تاکید کردند که باید توافق‌نامه مذکور گام به گام عملی شود و از روی آن تمام نیروهای خارجی از خاک ما بیرون شوند.

این اعلامیه که به مناسبت سالروز حمله امریکا به افغانستان منتشر شده که طالبان گفته که این گروه پیش از آغاز تهاجم امریکا، پیشنهاد حل «معضل» از طریق دیپلماتیک را داده بودند؛ اما امریکایی‌ها با «لهجه بسیار مغرورانه» رد کردند. طالبان گفته پس از ۱۹ سال، همه جهت‌ها به این موقف معترف شدند که معضل مذکور باید از ابتدا از راه گفتگو و تفاهم حل می‌شد.

طالبان می‌گویند، اینکه ۱۹ سال پس، برای پایان «اشغال امریکایی در دوحه مذاکرات انجام یافت و یک وثیقه و توافق‌نامه معتبر امضا شد نیز کار نیک است، که باید گام به گام عملی شود و از روی آن تمام نیروهای خارجی از خاک ما بیرون شوند».

گفتنی ‌است که به دنبال حادثه یازدهم سپتامبر و حمله به مرکز تجارت جهانی در نیویورک، ایتلاف جهانی مبارره با تروریسم به رهبری امریکا در ۷ اکتوبر ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کرد.

اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده که متهم به سازمان دهی حمله یازدهم سپتامبر بود، در آن زمان در افغانستان نزد طالبان بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.