Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27615
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 اکتبر 2020 - 19:33 |

خوشحال سعادت به دادستانی کل معرفی شد

خوشحال سعادت به دادستانی کل معرفی شد

خوشحال سعادت؛ رییس عمومی تصدی ملی محافظت عامه وزارت امور داخله از سوی کمیسیون امور داخلی و امنیت ملی مجلس نمایندگان به دادستانی کل معرفی شده‌است.

از سوی خان‌آغا رضایی؛ رییس این کمیسیون مجلس نمایندگان امروز دوشنبه، ۵ عقرب در توییترش نوشته‌است که آقای سعادت اخیرا متهم به آوردن شهروندان خارجی بدون ویزا به افغانستان شده است.

در یک مکتوب این کمیسیون نیز که از سوی آقای رضایی به نشر رسیده، آمده است که اعضای این کمیسیون مجلس نمایندگان در تاریخ ۱۳ میزان به‌دنبال حاضرنشدن رییس عمومی تصدی ملی محافظت عامه‌ وزارت داخله به این کمیسیون، فیصله کرده‌اند که او را به دادستانی کل معرفی کنند.

کمیسیون امور داخلی مجلس از وزارت امور داخله نیز خواسته است که وظیفه خوشحال سعادت را به حالت تعلیق درآورده و از تطبیق این فیصله، به کمیسیون امور داخلی و امنیت ملی مجلس نمایندگان گزارش دهد.

خوشحال سادات حدود هفت ماه پیش (۲۳ حمل) به حیث رییس عمومی تصدی ملی محافظت عامه وزارت داخله گماشته شده بود. آقای سادات همچنان قبل از آن به‌عنوان معین ارشد امنیتی این وزارت کار می‌کرد.

رییس اداره امور ریاست جمهوری برکنار شود

از طرف دیگر مجلس نمایندگان در مکتوبی از ریاست جمهوری خواسته‌است که فضل محمود فضلی؛ رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری را به دلیل مداخله در کار وزارت‌ها برکنار کند.

محمد میرزا کتوازی؛ معاون اول مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز مجلس گفت که آقای فضلی تمام کارهای وزارت‌ها به ویژه امور وزارت مالیه را با بن بست مواجه کرده است.

او افزود: «بر بنیاد قانون صلاحیت وزرا برای شان داده نمی‌شود و بدبختانه صلاحیت آن‌ها از سوی جناب فضلی سلب شده است.»

نمایندگان مجلس نیز از رییس جمهور خواستند تا فرد دیگری را در این سمت تعیین کند و نگذارد در امور وزارت‌خانه‌ها دخالت کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.