Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26489
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 08 اکتبر 2020 - 17:25 |
دیدار عبدالله با نرندرا مودی؛

هند از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کند

هند از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کند

نرندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار با داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته که کشورش از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کند.
دیدار عبدالله با نرندرا مودی؛ هند از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کند
نرندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار با داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی گفته که کشورش از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش آژانس خبری پامیر ؛ دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصلحه ملی امروز پنج شنبه (۱۷ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته که داکتر عبدالله در جریان سفر خود به دهلی نو، با نرندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرده است.

در این ملاقات نخست وزیر هند ضمن خوش آمدید به رییس شورای عالی مصالحه‌ای ملی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور از ادامه‌ای کمک‌های کشورش برای افغانستان اطمینان داد.

آقای مودی گفته، صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند است و کشورش از صلح پایدار و ثبات در افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کند چون با آمدن صلح و ثبات دیگر زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های دهشت‌افگن فراهم نمی‌باشد.

با این وجود، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نیز در صحبت‌های خود از دعوت جمهوری هند و کمک‌های همیشگی این کشور برای افغانستان تشکر و قدردانی کرده است.

آقای عبدالله در صحبت‌های خود تصویر روشنی از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه ارایه کرده و از موضع‌گیری اصولی جمهوری هند در مورد تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر نمود.

این در حالی است که آقای عبدالله دو روز پیش به دعوت رسمی هند به منظور تحکیم اجماع منطقه‌ای در مورد صلح افغانستان به دهلی نو سفر کرد.
پیش از این او به اسلام آباد رفته بود و در آنجا با مقام های پاکستانی در مورد صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرد

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.