Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 26665
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2020 - 19:49 |

دیدار معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با هیات ایرانی درباره ششمین کمیسیون مشترک مرزی

دیدار معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با هیات ایرانی درباره ششمین کمیسیون مشترک مرزی

معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با هیات ایرانی به خاطر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک مرزی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری پامیر، وزارت امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه ۲۰ میزان ۱۳۹۹ نوشت: میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه با هیات ایرانی که جهت برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک سرحدی به کابل سفر کرده اند، ملاقات کرد. معین سیاسی افزون بر خیرمقدم به هیأت ایرانی و یادآوری از مشترکات دو کشور و اهمیت روابط افغانستان و ایران به خصوص همکاری‌های سرحدی و نقش آن در توسعه مناسبات گفت: برگزاری نشست کمیسیون مشترک سرحدی از اهمیت خاص در این مقطع زمانی برخوردار است و یقین داریم که این نشست برای تأمین امنیت بیشتر سرحدات، جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر، جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و دلخراش در امتداد مرزها و توسعه بیشتر مبادلات تجاری میان دو کشور موثر می‌باشد.

معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان در این دیدار افزود، که‌ ما آمادهٔ توسعه همکاری‌ها هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت ایران در زمینه‌های مختلف برای رشد اقتصادی کشور استفاده کنیم.

سپس بهادر امینیان سفیر ایران در کابل، ضمن ابراز سپاس از مهمان‌نوازی و پذیرایی گرم مقامات افغانستان از هیات ایران و ملاقات‌های‌شان گفت: کمیسیون مشترک نقش تسهیل‌کننده داشته و هیات ایرانی از ادارات مختلف ایران در این کمیسیون اشتراک دارند که این نشانهٔ عزم ایران برای همکاری در بخش‌های مختلف با دولت افغانستان می‌باشد.

در ادامه این دیدار، سید حسین شفیعی نمایندهٔ خاص وزارت راه و شهرسازی ایران برای افغانستان گفت، که جانب ایران آمادگی دارد تا خط آهن خواف- هرات را در ماه آینده افتتاح کند و همچنین زمینهٔ پروازهای متعدد را میان افغانستان و ایران فراهم نماید.

این وزارت یادآوری کرده است، که قرار است امروز ششمین نشست کمیسیون مشترک سرحدی میان دو کشور برگزار گردد و روی موضوعات ذیعلاقه از جمله، تأمین امنیت سرحدات، هماهنگی‌های بیشتر میان مسئولان سرحدی، افتتاح پل دوم در مرز افغانستان و ایران در منطقه میلک،‌ بررسی روند اجرای پروژه مدرنیزاسیون سرحد، مسودهٔ جدید قرارداد کمیساران سرحدی سال ۱۳۳۵ میان دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.