Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27028
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2020 - 13:05 |

روسیه ترکیه را از پیوستن به اتحادیه ضدکریمه هشدار داد

روسیه ترکیه را از پیوستن به اتحادیه ضدکریمه هشدار داد

معاون کمیته امور بین‌الملل پارلمان کریمه می‌گوید که ترکیه اگر پیشنهاد اوکراین برای پیوستن به اصطلاح «پلت فرم کریمه» را که اساساَ یک اتحادیه ضدکریمه است، بپذیرد، یک اشتباه جدی استراتژیک را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری پامیر،یوری گمپل، معاون کمیته امور بین‌الملل پارلمان کریمه گفت، ترکیه اگر پیشنهاد اوکراین برای پیوستن به اصطلاح «پلت فرم کریمه» را که اساساَ یک اتحادیه ضدکریمه است، بپذیرد، یک اشتباه جدی استراتژیک را انجام خواهد داد.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در سفر خود به ترکیه، از رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود، به خاطر تمایل وی برای شرکت در پروژه «پلت فرم کریمه» با هدف بازگشت کریمه به اوکراین، تشکر کرد.

گمپل گفت: اگر ترکیه واقعاً به پروژه موسوم به کی‌ف «پلت‌ فرم کریمه» بپیوندد، که اساساً یک اتحادیه ضدکریمه خصمانه علیه کریمه‌ها است، مرتکب یک اشتباه جدی استراتژیک خواهد شد.

به گفته وی، ترکیه نه تنها یک شریک قابل اعتماد روسیه را از دست می‌دهد بلکه برای گردشگران روسی یک مقصد جذاب نخواهد بود.

وی تاکید کرد: من مطمین هستم که کریمه به‌زوی برای توریست‌ها به یک مکان جذاب‌تر نسبت به تفرجگاه‌های تفریحی ترکیه تبدیل خواهد شد.

شایان ذکر است، کریمه پس از همه پرسی در مارچ ۲۰۱۴ به بخشی از روسیه تبدیل شد. ۹۶٫۷۷ درصد از ساکنان شبه جزیره و ۹۵٫۶ درصد از رای دهندگان سواستوپل از پیوستن به فدراسیون روسیه حمایت کردند. مسکو بارها تأکید کرده است که این روند کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی است، اما کی‌ف نتایج رأی گیری را به رسمیت نمی‌شناسد و هنوز شبه جزیره را قلمرو اوکراین می‌داند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.