Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 26695
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2020 - 11:59 |

رییس ستاد ارتش امریکا: مسئولانه و با توجه به شرایط، از افغانستان خارج می‌شویم

رییس ستاد ارتش امریکا: مسئولانه و با توجه به شرایط، از افغانستان خارج می‌شویم

به گزارش آژانس خبری پامیر، رییس ستاد امریکا می‌گوید، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مبتنی بر شرایط است و به گفته او ایالات متحده قصد دارد به گونه مسئولانه و آگاهانه شمار نیروها را در افغانستان کاهش دهد. این در حالی است دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا تاکید کرده‌است که سربازان باقی‌مانده این کشور در افغانستان تا کریسمس به خانه برگردند.

مارک میلی؛ رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا به تازگی در گفتگو با رادیو دولتی (ان. پی. آر) آن کشور گفته‌است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مبتنی بر شرایط است و یکی از این شرایط، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است که در دوحه جریان دارد.

او افزوده‌است: «ما برنامه داریم. یک‌سری گزینه‌های خروج مسئولانه به رییس جمهور (ترامپ) ارائه شده‌است. من نمی‌خواهم از تعداد مشخصی در آینده نام بگیرم؛ اما ما یک برنامه مسئولانه برای ختم جنگ با حفظ منافع ایالات متحده در ذهن داریم.»

رییس ستاد ارتش امریکا گفته‌است که این کشور قصد دارد به گونه مسئولانه و آگاهانه شمار نیروها را در افغانستان تا مرز ۴ هزار و ۵۰۰ تن کاهش دهد و کاهش نیروها در آینده از سوی رییس جمهور ترامپ مشخص خواهد شد.

به گفته رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، یکی از شرایط کاهش نیروهای امریکایی، آغاز در گفتگوهای میان‌افغانی است که در حال حاصر در دوحه جریان دارد و بسیار مهم است.

جنرال میلی خاطرنشان کرده‌است که واشنگتن تطبیق شرایط توافقنامه‌ای که با طالبان در ماه فبروری امضا شده را از نزدیک نظارت و بررسی می‌کند.

این اظهارات رییس ستاد مشترک نیروهای امریکایی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا به تازگی تاکید کرده‌است که سربازان باقی‌مانده این کشور در افغانستان تا کریسمس به خانه برگردند؛ در حالی‌که تاریخ نهایی خروج نظامیان امریکایی، بهار سال آینده اعلام شده‌بود.

طالبان با استقبال از این موضع ترامپ، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را گامی مثبت در مورد عملی‌کردن توافقنامه دوحه خوانده‌اند.

در همین حال رییس شورای عالی مصالحه می‌گوید، طالبان از خروج نیروهای خارجی، سود نخواهند برد و «خروج نیروهایی خارجی بدان معنی نخواهد بود که یک طرف بر طرف دیگر، پیروز شده‌است».

عبدالله عبدالله اخیرا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین گفته‌است که خروج پیش از وقت نیروهای امریکایی از افغانستان سبب ایجاد خلأ قدرت در کشور خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.