Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 26917
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2020 - 16:05 |

زخمیان طالبان «در شفاخانه‌های پاکستان تداوی می‌شوند»

زخمیان طالبان «در شفاخانه‌های پاکستان تداوی می‌شوند»

براساس گزارش‌ها، زخمیان جنگجویان طالبان که در درگیری‌های اخیر به ویژه در هلمند زخمی شده‌اند، در شفاخانه‌های شهر کویته پاکستان تداوی می‌شوند.یک منبع نزدیک به طالبان در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌است که تعداد زیادی از زخمیان درگیری‌های اخیر در افغانستان به ۸ شفاخانه این شهر انتقال یافته‌اند.

این منبع به شرط افشا نشدن نام‌اش، امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ میزان) به رادیو آزادی گفته‌است که اکثر زخمی‌های طالبان از ولایت هلمند به شفاخانه‌های شهر کویته انتقال یافته‌اند.

پیش از این، مقام‌های حکومت افغانستان ادعا داشتند که طالبان زخمیان و اجسادشان را به پاکستان انتقال می‌دهند. از جانب دیگر، دولت افغانستان پاکستان متهم به حمایت از طالبان می‌کند؛ اتهامی که اسلام‌آباد آن را رد می‌کند.

تاکنون آمار مشخصی از تلفات دوطرف درگیر منتشر نشده‌است؛ اما پیش‌تر برخی منابع امنیتی اعلام کرده‌بودند که بیش از ۱۷۰ جنگجوی طالبان کشته و ده‌ها نفر دیگر آن گروه زخمی شده‌اند.

طالبان تاکنون در مورد این آمار چیزی نگفته‌ا‌ند.

در همین حال نهادهای حقوق بشری از تلفات غیر نظامیان در جنگ هلمند ابراز نگرانی می‌کنند و خواستار توقف خشونت هستند.

با آن‌که تاکنون آماری از تلفات غیر نظامیان در درگیری‌های هلمند منتشر نشده، کمیسیون حقوق بشر افغانستان می‌گوید، با گسترش دامنه درگیری در محیط‌های مسکونی و مناطق شهری و همچنین کارگذاری‌ ماین در جاده‌ها، تلفات جدی و نگران‌کننده از غیر نظامیان دریافت شده‌است‌.

همچنین دفتر سازمان ملل در افغانستان نیز از تلفات غیر نظامیان در هلمند نگرانی دارد و می‌گوید، ناآرامی‌های اخیر هلمند، منجر به آواره شدن ۳۵ هزار نفر شده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.