Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 27815
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 اکتبر 2020 - 16:10 |

سنای آمریکا: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای خروج از افغانستان تا کریسمس ندارد

سنای آمریکا: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای خروج از افغانستان تا کریسمس ندارد

به گزارش خبرگزاری پامیر، درحالیکه دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود که همه نظامیان آمریکایی باید خاک افغانستان را تا کریسمس ترک کنند، «آدام اسمیت» رئیس کمیته دفاعی سنای آمریکا تاکید کرد که ترامپ هیچ برنامه‌ای در این باره ندارد.

به گزارش «هیل»، اسمیت گفت که برنامه‌ای برای خروج فوری حدود ۴۵۰۰ نظامی آمریکایی از افغانستان وجود ندارد و انتظار می‌رود که خروج نیروها بطور تدریجی ادامه یابد.

رئیس کمیته دفاعی سنای آمریکا تصریح نمود: هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروها تا کریسمس وجود ندارد، کاخ سفید چنین برنامه‌ای را به ما نسپرده و پنتاگون نیز برنامه‌ای در این باره ندارد.

اظهارات ترامپ مبنی بر خروج کامل از افغانستان ساعاتی پس از آن مطرح شد که مشاور امنیت ملی‌اش گفته بود که شمار نیروهای مستقر در افغانستان تا اوایل سال جدید میلادی به حدود ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

اسمیت با حمایت از خروج کامل نیروها از افغانستان گفت که آمریکا نباید تا برقراری صلح برای خروج صبر کند و تاکید نمود که حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان نشان داده که ارتش این کشور نمی‌تواند بحران افغانستان را حل کند.

دونالد ترامپ که در انتخابات سال ۲۰۱۶ با شعار «نخست آمریکا» و پایان دادن به “جنگ‌های بی‌پایان” پیروز شد، اکنون نیز در آستانه آغاز رسمی انتخابات ۲۰۲۰ مغایر با توافقنامه قطر در اظهاراتی که به گفته کارشناسان “انتخاباتی” می‌باشد، وعده خروج از افغانستان را مطرح نموده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی زمان خروج کامل نیروها از افغانستان را اعلام کرده که در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب است و براساس نظرسنجی‌های اخیر ۷۶ درصد مردم آمریکا نیز از خروج نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

برخی کارشناسان می‌گویند ترامپ در نظر دارد با وعده بازگرداندن نیروها به خانه تاکید کند که موفق به انجام چیزی شده که دولت بوش و اوباما قادر به انجام آن نبودند و با تظاهر به خروج از افغانستان و تبلیغات رسانه‌ای آن را به عنوان یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک نشان دهد تا شانسش برای پیروزی در انتخابات افزایش یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.