Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 27442
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2020 - 8:57 |

صالح: برخی مجرمان پس از نصب عکس‌های‌شان تسلیم شدند

صالح: برخی مجرمان پس از نصب عکس‌های‌شان تسلیم شدند

به گزارش آژانس خبری پامیر، امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری که به صورت موقت، عهده‌دار تأمین امنیت کابل شده، می‌گوید، به دنبال نصب عکس مجرمین تحت پیگرد در شهر کابل، شماری از آن‌ها زیر فشار خانواده و جامعه به پولیس تسلیم شده‌اند.

صالح که مامور تامین امنیت کابل است، امروز (شنبه، ۳ عقرب) در یادداشتی در صفحه فیسبوک‌اش نوشت که روند چاپ پوستر افراد تحت پیگرد و جرم‌پیشه ادامه دارد.

او گفته تاکنون پس از نصب عکس‌های مجرمان تحت پیگرد، تعدادی ازین جرم‌پیشه‌ها زیر فشار جامعه و خانواده‌ها حاضر شده‌اند که به پولیس تسلیم شده و در گرفتاری افراد کلان این باند‌ها همکاری نمایند.

صالح نوشته که «از این همکاری استقبال کرده‌ایم؛ اما حق‌العبد را بخشیده نمی‌توانیم».

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید: «بسیاری‌ها که هنوز عکس و پوسترشان چاپ و نصب نگردیده‌است تماس گرفته‌اند و می‌گویند اگر اسم عکس‌شان چاپ نگردد و آبروی‌شان حفظ شود حاضر اند توبه کنند و همکاران خود را به گیر پولیس بدهند.»

صالح نوشته که آنچه تاکنون در منظر دید مردم قرار داده شده، بخش کوچکی از فهرست ۲۵۰۰ نفری مجرمین است که در میان آن منصوبین دولتی نیز شامل اند.

او در ادامه گفته‌است که در حال حاضر در شهر کابل هیچ موتر بی‌اسناد و بدون نمبرپلیت در گشت‌وگذار نیست.

صالح می‌گوید: «ما با موترهای بی‌اسناد در گاراژها و موترفروشی‌ها برای فعلا یعنی الی دو ماه کاری نداریم؛ اما اگر در سرک فرعی و یا عمومی و یا حتی پس‌کوچه‌ها در حالت گشت دیده شدند، مصادره شده و در خدمت گزمه‌های شهری و روستایی پولیس قرار می‌گیرند».

او پیش‌تر گفته‌بود که برای مالکان موترهای بی‌اسناد دو ماه فرصت داده می‌شود تا موترهای‌شان را قانونی ساخته و مالیات پرداخت کنند، در غیر آن، موترهای بی‌اسناد مصادره شده و در خدمت پولیس قرار می‌گیرد.

به گفته او، استفاده از موترهای بی‌اسناد، تعقیب مجرمان را با چالش مواجه کرده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.