Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 26964
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 اکتبر 2020 - 17:15 |

صالح: طالبان نُه ماه برای حمله‌ بر هلمند آماده‌گی گرفته بودند، اما به جز رسوایی، دست‌آوردی نداشتند

صالح: طالبان نُه ماه برای حمله‌ بر هلمند آماده‌گی گرفته بودند، اما به جز رسوایی، دست‌آوردی نداشتند

به گزارش خبرگزاری پامیر، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، می‌گوید که طالبان برای حمله بر هلمند که او آن را «خونین، شرم‌آور و ویران‌کن» توصیف کرد، نُه ماه آماده‌گی گرفته بودند، اما «به جز رسوایی، به جز شکست، به جز چپاول و به جز بی‌جا ساختن هزاران خانواده مظلوم از ولسوالی‌ها، هیچ دست‌آوردی نداشتند».

معاون اول رییس جمهور روز جمعه، بیست‌وپنجم میزان، در سخنانی در مراسم سالیاد عبدالرازق اچکزی، فرمانده پیشین پولیس قندهار، گفت که مثل همیشه به گروه طالبان، به تفکرشان، به جنگ‌شان و ساختارشان نفرین می‌فرستد.

صالح تسلط طالبان بر افغانستان را غیر‌ممکن خواند و گفت که از طریق جنگ این گروه هیچ جایی را از دولت گرفته نمی‌تواند.

به گفته‌ی او، اگر طالبان به قدرت برسند و کامیاب شوند، شمار مردمانی که خانه‌ی‌شان را از دست می‌دهند، بی‌جا و یا دوباره مهاجر می‌شوند، خارج از تصور است. او افزود که نمونه‌اش در جنگ اخیر هلمند قابل مشاهده است.

صالح می‌گوید که اگر گروه طالبان در بین مردم هلمند محبوبیت می‌داشت، ده‌ها هزار نفر از این گروه فرار نمی‌کردند و بی‌جا نمی‌شدند.

گزارش شده است که در پی حمله طالبان بر شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و ولسوالی‌های آن‌، بیش از پنج هزار خانواده آواره شده‌اند.

معاون اول رییس جمهور گفت که در ۲۵ سال گذشته هیچ کسی برای کشته‌گان طالبان اشک نریخته است و از میان این گروه نیز هیچ رهبر با‌نفوذ و شخصیت کاریزماتیکی در عرصه‌ی صلح و جنگ ظهور نکرده است.

او تکرار کرد که این گروه مانند ملخ حمله می‌کند و مانند ملخ کشته می‌شود، اما مردم هیچ‌گاهی برای کشته‌گان طالبان نمی‌گریند و سالیاد برگزار نمی‌کنند.

امرالله صالح گفت که طالبان ادعای رهبری افغانستان را دارند، اما در هنگام مصاحبه رخ خود را می‌پوشانند و از مردم روی می‌گیرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.