Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26767
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 اکتبر 2020 - 12:14 |

عبدالله: مردم در روند صلح سرعت عمل می‌خواهند

عبدالله: مردم در روند صلح سرعت عمل می‌خواهند

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی بر کاهش بی‌درنگ خشونت‌ها در کشور و سرعت عمل در مذاکرات صلح تأکید کرد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، در مراسم گشایش «نهاد خیریۀ زم زم» روز گذشته (۲۱ میزان) در کابل گفت که مردم انتظار تأمین صلح دایمی و به نتیجه رسیدن زود هنگام گفت‌وگوهای صلح را دارند.

او افزود: «گفت‌وگوها در جریان است، قدم‌‌های که برداشته شده، قدم ابتدایی، قدم بسیار تاریخی و بزرگ بوده، اما توقع سرعت عمل همه مردم افغانستان داره، یک طرف گپ و کاهش خشونت، چون در وضعیت جاری نه تنها که خشونت سطح‌اش پایین نامده بلکه بیشتر شده نسبت به گذشته».

در همین حال، نیلوفر ابراهیمی، مسؤولان نهاد خیریۀ زم زم، می‌گویند که بر فراهم سازی آموزش بهتر برای کودکان و نوجوانانی کار می‌کنند که جنگ زنده‎‌گی آنان را آسیب زده‌است.

نیلوفر ابراهیمی افزود: «هم نظر به بر آن شدیم تا بنیادی را بسازیم که دست‌گیر و حامی کسانی باشند که جنگ سایۀ پلیدش را برای خانواده‌اش گسترانیده‌است».

شمار دیگر از شرکت کننده‎گان بر رسیده‌گی جدی به آسیب دیده‌گان جنگ در کشور تأکید کردند.

شهروندان کشور انتظار دارند تا نتایج مذاکرات صلح با طالبان به صلح همیشه‌گی در کشور منجر شود و به جنگ و خونریزی‌ها نقطه پایان گذاشه شود.

هرچند نشست گروه‌‌های تماس هیئت‎‌های مذاکره‌‌کنندۀ دوشنبه شب پس از ۱۲ روز بار دیگر برگزار شد، اما دو طرف باهم نتوانستند برسر کارشیوۀ مذاکرات، توافق کنند.

با این حال، هیئت مذاکره‌‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان می‌‌گوید که دراین نشست، در بارۀ موارد اختلافی بحث‌‌های جدی صورت گرفت و توافق شد تا برای حل آن، نشست‌‌ها ادامه یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.