Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 26687
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2020 - 10:12 |

چالش بزرگ؛ اما مبارزه‌مان هدف‌مند

چالش بزرگ؛ اما مبارزه‌مان هدف‌مند

افغانستان پس از سال‌ها تلاش و مبارزه در برابر مواد مخدر همچنان آسیب‌پذیر است. این آسیب‌پذیری ریشه در عوامل مختلف بیرونی و داخلی دارد.

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله به هدایت مستقیم جلالت مآب محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور اسلامی افغانستان و بر اساس پالیسی ملی مبارزه با مواد مخدر بر تطبیق برنامه‌ها و اهداف مبارزاتی‌شان در برابر کشت و ترافیک مواد مخدر متمرکز می‌باشد.

رهبری معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله بیش از هرزمانی دیگر برافزایش فعالیت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر پولیس مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور تأکید داشته و از دست آوردها و موفقیت‌های پرسنل مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور ستایش می‌کند.

شما در جریان هستید که تهدید مواد مخدر جهان‌شمول است و متأسفانه کشور عزیز ما قربانی نخست این دشمن مشترک بوده است.

دولت افغانستان و معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله مطابق کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی در امر مبارزه با مواد مخدر متعهد بوده و بیشتر از هر کشور دیگر برای مبارزه هدفمند و مؤثر تلاش ورزیده‌اند.

با توجه به بزرگی تهدید و امکانات محدود، معینیت مبارزه با مواد مخدر در حوزه‌های مختلف دستاوردهای بزرگی دارد.

این دستاورد دربرگیرنده‌ای تطبیق قوانین، امضای موافقت‌نامه‌ها با کشورهای همسایه ، کشورهای اروپایی ، ایالات‌متحده آمریکا ، کشورهای آسیایی میانه در خصوص همکاری‌های استراتژیک در امر کنترل ، قاچاق و ترافیک پریکرسرها و انواع مختلف مواد مخدر می‌باشد.

پولیس مبارزه با مواد مخدر با نابودی ده‌ها مراکز تولید و پروسس مواد مخدر در ساحات طالبان ، گرفتاری حلقه‌های بزرگ قاچاق‌بران مواد مخدر و تسلیمشان به نهادهای عدلی و قضایی کشور ، تقویت سیستم کنترل و نظارت در بنادر هوایی و زمینی ، جمع‌آوری و به آتش کشیدن ده‌ها تن مواد مخدر در سطح ولایات ، تخریب هزاران جریب زمین زراعتی از کشت مواد مخدر ، تقویت کشت بدیل و تشویق کشاورزان به کشت مشروع و قانونی در ولایات آسیب پذیر از کشت مواد مخدر و به صفر رسانیدن بیشتر از ۲۰ ولایت در کشور از کشت مواد مخدر همه بیانگر تلاش‌های بی‌وقفه‌ی این نهاد را برجسته می‌سازد. پرداختن به همه‌ی فعالیت‌ها و دست آوردهای پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله از حوصله این متن بیرون است.

شما می‌دانید که مواد مخدر بعد از امنیت، بزرگ‌ترین تهدید جهانی به شمار می‌رود. دولت افغانستان و معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، با تمام نیرو در برابر این تهدید مبارزه خواهد کرد.

از طرف دیگر مبارزه در برابر این تهدید و دشمن مشترک، نیاز به تلاش مشترک و مبارزه‌ی مشترک نیاز دارد. سازمان ملل متحد مسئولیت دارد پیش از هرزمان دیگر بر هماهنگی کشورها و کار مشترک کشورها تأکید نموده و در این حوزه تمرکز نماید و دولت افغانستان را در این مبارزه دشوار، حمایت و پشتیبانی کامل نماید.

متأسفانه یکی از عوامل عمده ناامنی‌ها در کشور پناه دادن قاچاق‌بران بزرگ ملی و بین‌المللی در ساحات تحت کنترل طالبان می‌باشد. این رویکرد طالبان، به افزایش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان کمک کرده است. ارتباط نزدیک طالبان با قاچاق‌بران بزرگ ملی و بین‌المللی برفروش مواد مخدر تأثیر مستقیم داشته و سالانه میلیاردها دلار طالبان از آن سود می‌برد.

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله در همکاری با وزارتخانه‌های سکتوری و امضای تفاهم‌نامه‌ها با نهادهای ملی و بین‌المللی، مصمم بر فعالیت‌های مؤثر و هدفمند در برابر کشت، ترافیک و تولید مواد مخدر در کشور می‌باشد.

سخن آخر

رهبری معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله یک‌بار دیگر از جامعه جهانی و کشورهای همسایه می‌خواهد که برای ریشه‌کن کردن این دشمن مشترک همگام با دولت افغانستان تلاش مشترک را روی دست گیرد. افغانستان عاری از کشت کوکنار به نفع همه است.

متأسفانه کم‌کاری‌ها وعدم توجه جدی جامعه جهانی و فرار از مسئولیت مشترک باگذشت هرروز وضعیت را پیچیده ساخته و مبارزه را در برابر این دشمن مشترک دشوار می‌سازد.

پولیس مبارزه با مواد مخدر از هم‌وطنان صمیمانه می‌خواهند که در گرفتاری قاچاق‌بران بزرگ مواد مخدر و شناسایی مراکز تولید و پروسس مواد مخدر با این نیرو همکاری نماید.

در این مبارزه ملی در برابر کشت مواد مخدر همه باهم بسیج شویم تا یک افغانستان عاری از کشت مواد مخدر داشته باشیم.

سید قاسم اخضراتی مشاوره رسانه‌ی معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.