Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26268
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2020 - 11:58 |

کرملین شرط اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به قره‌باغ را اعلام کرد

کرملین شرط اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به قره‌باغ را اعلام کرد

سخنگوی کاخ کرملین در مورد احتمال اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به قره‌باغ کوهستانی اظهار نظر کرد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، به نقل از اسپوتنیک، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای که با شبکه ار‌بی‌سی داشت، گفت که در صورت موافقت جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نیرو‌های حافظ صلح خود را به منطقه قره‌باغ اعزام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که کرملین تنها با موافقت آذربایجان و ارمنستان چنین اقدامی را انجام خواهد داد.

پسکوف گفت: ورود نیروهای حافظ صلح فقط با موافقت طرفین انجام خواهد شد.

پیش از این، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان اظهار داشت که موضوع حضور نیروهای حافظ صلح روسیه در قره‌باغ را می‌توان در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بررسی کرد.

روز یک‌شنبه ۲۷ سپتمبر و به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف قره‌باغ کوهستانی به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

اختلاف دو کشور برسر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.