Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 27756
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 اکتبر 2020 - 12:39 |

آغاز نصب شبکه رادارها برای کنترل حریم هوایی افغانستان

آغاز نصب شبکه رادارها برای کنترل حریم هوایی افغانستان

اداره هوانوردی کشور از آغاز کار عملی پروژه نصب شبکه رادارهای سراسری خبر داد که با فعال‌شدن این رادارها، علاوه بر کنترل مؤثر حریم هوایی افغانستان، عواید صنعت هوانوردی کشور نیز افزایش می‌یابد.

اداره هوانوردی ملکی، امروز (پنج‌شنبه، ۸ عقرب) اعلام کرد این پروژه که به‌دلیل محدودیت‌های مالی، کار آن به تعویق افتاده‌بود، به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو با شرکت فرانسوی تالس قرارداد شده‌است.

به گفته این نهاد، قرار است ظرف دو سال آینده، ۱۲ سایت رادار با سیستم کنترل حریم هوایی نصب شود و امکان افزودن سیستم اتومات دفاع موشکی نیز در آن وجود دارد.

گفته شده که با نصب و فعال‌شدن این رادارها علاوه بر کنترل مؤثر حریم هوایی و کاهش فاصله عمودی و افقی پروازهای عبوری، سالانه ۲۵ میلیون دالر در عواید اداره هوانوردی ملکی افزایش خواهد آمد.

محمد قاسم وفایی‌زاده؛ رییس اداره هوانوردی ملکی با تاکید بر اهمیت این رادارها در کنترل مؤثر حریم فضایی کشور از سطح زمین الی ارتفاع ۴۵۰۰۰ فوت برای جلوگیری از ورود غیر قانونی هر نوع طیاره، گفته‌است که بر اساس توافق با شرکت‌های هوایی، این اداره از سال جدید ۲۵۰ دالر در فیس عبوری طیارات افزایش می‌یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.