Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26939
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 15 اکتبر 2020 - 17:56 |

آمار رسمی مبتلایان کرونا ‌در افغانستان از ۴۰ هزار نفر گذشت

آمار رسمی مبتلایان کرونا ‌در افغانستان از ۴۰ هزار نفر گذشت

وزارت صحت عامه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، ۳۲ بیمار جدید کرونایی شناسایی شده‌‌‌ و در این مدت هیچ مورد فوتی ثبت نشده‌است.

بر بنیاد آمار رسمی با شناسایی ۳۲ بیمار جدید، شمار مبتلایان کووید-۱۹ در افغانستان به ۴۰ هزار و ۲۶ نفر رسیده‌است که از این میان، تاکنون یک‌هزار و ۴۸۱ نفر جان باخته‌اند.

طبق آمار رسمی، در شبانه‌روز گذشته ۹۳ نفر بهبود یافته‌اند که با این حساب، شمار بهبودیافتگان نیز به ۳۳ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده‌است.

کارشناسان می‌گویند که آمار رسمی وزارت صحت، همه موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در سراسر کشور را پوشش نمی‌دهد. یک ارزیابی وزارت صحت نیز نشان داده‌است که به صورت تقریبی حدود ۱۰ میلیون نفر در سراسر کشور به کرونا مبتلا شده‌اند؛ اگر این آمار درست باشد، سهم مرگ و میر در نتیجه کرونا بسیار اندک بوده و اغلب افرادی که مبتلا شده‌اند، بهبود یافته‌اند. البته این امر، به باور آگاهان مسایل صحی، نشانگر موفقیت برنامه‌های دولت برای مهار کرونا نیست؛ بلکه ممکن است عوامل فردی، زیست‌محیطی و… داشته باشد.

با این‌همه، ناظران درباره خطر شیوع موج دوم کرونا در افغانستان هشدار می‌دهند. آن‌ها با اشاره به این‌که بسیاری از کشورهای بزرگ جهان، با موج‌های دوم و سوم کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و آمار ابتلا و مرگ بر اثر این ویروس به شدت افزایش یافته، توصیه می‌کنند که دولت باید تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع موج جدید این ویروس در افغانستان را روی دست بگیرد و مردم نیز با رعایت توصیه‌های صحی و پروتکل‌های بهداشتی، از بروز یک بحران مرگبار تازه، جلوگیری کنند.

با این حال وزارت صحت عامه می‌گوید، کابینه طرح پیشنهادی این وزارت مبنی بر اجباری‌شدن استفاده از ماسک در اداره‌های دولتی و شفاخانه‌ها را تصویب کرده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.