Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 26785
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 اکتبر 2020 - 16:46 |

اتحادیه اروپا و آمریکا از طالبان خواستار پایان خشونت در هلمند شدند

اتحادیه اروپا و آمریکا از طالبان خواستار پایان خشونت در هلمند شدند

اتحادیه اروپا و ایالات متحده از جنبش افراطی طالبان خواستند تا به خشونت بی مفهوم در ولایت هلمند پایان دهند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، درگیری های خشونت آمیز از شنبه گذشته در مناطق مختلف هیرمند ادامه داشته است، در نتیجه آن ، به گفته رسانه های افغانستان، ده ها نفر کشته و حدود ۴٫۵ هزار خانواده مجبور به ترک خانه های شان شدند.

اندریاس فون برانت سفیر جدید اتحادیه اروپا در افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۲۲ میزان) خواستار پایان خشونت در هلمند شد.

آقای برانت در صفحه تویترش نگاشته است: «خشونت های بی‌معنی را متوقف کنید! شرکای اتحادیه اروپا گزارش کرده اند که درگیری ها در هلمند همچنان ادامه دارد. در ۴۸ ساعت گذشته ۷۵ مجروح جنگی توسط مرکز آسیب دیدگان در لشکرگاه که از سوی «حمایت مدنی و کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا» حمایت میگردد، کمک شده است».

تویت آقای برانت ساعاتی پس از خواست راس ویلسن کاردار سفارت امریکا در کابل از طالبان مبنی بر توقف حملات در هلمند، صورت گرفته است. آقای ویلسن در اعلامیه ای گفته است: «من شدیدا باز هم بر خواست جنرال میلر از طالبان برای متوقف کردن حمله شان به هلمند و کاهش خشونت در سراسر کشور تاکید میکنم».

شارژدافیر سفارت امریکا افزوده است: «این حملات با توافق دوحه سازگاری ندارد و تنها منجر به گرفتن قربانی و ویرانی میشود. این باید متوقف شود تا همه طرفها بتوانند به سمت صلح پایدار و مورد نیاز همه افغان‌ها حرکت کنند».

روز گذشته سکات میلر فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع گفت: «طالبان باید بی درنگ اقدامات تهاجمی خودشان را در ولایت هلمند متوقف کنند و از خشونت های خود در سراسر کشور بکاهند. این با توافق نامه ایالات متحده و طالبان سازگار نیست و مذاکرات صلح افغانستان را تضعیف می کند».

وی افزوده است: «نیروهای افغان درصورتیکه از سوی جنگجویان طالبان مورد حمله قرار گیرند. نیروهای امریکایی از آنها حمایت می کند».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.