Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27721
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2020 - 17:00 |

اتمر خواستار همکاری پاکستان در رفع موانع صلح شد

اتمر خواستار همکاری پاکستان در رفع موانع صلح شد

محمدحنیف اتمر؛ سرپرست وزارت امور خارجه با شاه محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان، درباره روند صلح تلفونی گفتگو کرده‌است. دو طرف در این گفتگو در مورد نقش پاکستان پیرامون رفع موانع در مذاکرات صلح صحبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، ۷ عقرب) با نشر خبرنامه‌‌ای از گفتگو حنیف اتمر و شاه محمود قریشی خبر داد.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده‌است: «دو طرف در مورد آخرین پیشرفت مذاکرات صلح افغانستان و همکاری مشترک دو کشور در این راستا، به ویژه نقشی که پاکستان می‌تواند در تضمین از سرگیری گفتگوها با کمک به رفع موانع، کاهش خشونت و حصول اطمینان از آتش‌بس سراسری بازی کند، صحبت کردند.»

شاه محمود قریشی به اتمر گفته است که خشونت‌های موجود در افغانستان از طریق گفتگوهای بین‌الافغانی خاتمه می‌یابد.

بیش از ۴۰ روز از افتتاح رسمی مذاکرات صلح در دوحه، پایتخت قطر می‌گذرد؛ اما هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و گروه طالبان هنوز نتوانسته‌اند روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند و با این حال مذاکرات به بن بست خورده‌است.

همزمان خشونت‌های طالبان در افغانستان نیز به صورت کم‌سابقه‌ای افزایش یافته و علیرغم درخواست‌های مکرر مراجع ملی و بین‌المللی برای کاهش خشونت و استقرار آتش‌بس، طالبان تاکنون به این خواسته‌ها تمکین نکرده‌اند.

در همین حال برخی از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند، در صورت تداوم خشونت از سوی طالبان مذاکرات صلح باید متوقف شود. به گفته این نمایندگان، طالبان در روند صلح هیچ گونه انعطاف‌پذیری ندارند.

غلام‌حسین ناصری؛ از اعضای مجلس نمایندگان، امروز (چهارشنبه، ۷ عقرب) در نشست عمومی این مجلس گفت با ادامه‌یافتن جنگ، مذاکرات نتیجه نخواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.