Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26354
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 اکتبر 2020 - 16:50 |

ارگ: رئیس جمهور غنی وارد قطر شد

ارگ: رئیس جمهور غنی وارد قطر شد

رییس‌ جمهو‌ر غنی پس از کویت وارد قطر شد. او قرار است در دوحه با مقام‌های قطری و هیات مذاکره‌کننده دولت دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست‌ جمهوری می‌گوید، اشرف غنی،رئیس جمهورکشور پیش از ورود به قطر در کویت با امیر جدید و نخست‌وزیر آن کشور دیدار کرده‌است.

به گفته او، آقای غنی درگذشت امیر فقید کویت را به مقام‌های ‌کویتی تسلیت گفته و روی گسترش روابط دوجانبه گفتگو کرده‌است.

صدیقی می‌افزاید، رییس‌ جمهور پس از کویت وارد قطر شده و قرار است امروز و فردا با مقام‌های قطری در مورد روابط دوجانبه و صلح افغانستان گفتگو کند.

برخی منابع خبری می‌گویند که غنی به منظور دیدار با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا که عازم کویت شده است به این کشور سفر می‌کند.

سخنگوی ریاست‌ جمهوری اما می‌گوید، رییس‌ جمهوری امروز (دوشنبه، ۱۴ میزان) با هیات مذاکره‌کننده دولت نیز در دوحه دیدار خواهد کرد

این هیات از نزدیک به ۲۰ روز در قطر سرگرم مذاکره با هیات مذاکراتی طالبان است؛ مذاکره‌ای که به کندی به پیش می‌رود و تاکنون اجندا و طرزالعمل آن نهایی نشده‌است.

در این سفر رئیس جمهور افغانستان را «امرالله صالح» معاون اول ریاست جمهوری، «حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی، «محمد شاکر کارگر» رئیس عمومی دفتر مقام ریاست جمهوری، «فضل محمود فضلی» رئیس عمومی اداره امور، «عباس بصیر» سرپرست وزارت تحصیلات عالی، «رنگینه حمیدی» سرپرست وزارت معارف، «کریمه حامد فاریابی» سرپرست وزارت اقتصاد، «اجمل رحمانی» عضو پارلمان، «عبدالطیف نهضت یار» نماینده سنا و سفرای افغانستان در کشورهای کویت و قطر همراهی می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.