Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 26474
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 07 اکتبر 2020 - 18:10 |

افراد مسلح وسایل موسیقی نوازندگان یک مراسم عروسی را در کابل شکستند

افراد مسلح وسایل موسیقی نوازندگان یک مراسم عروسی را در کابل شکستند

عبدالغفور پوپلزی؛ ولسوال ولسوالی کلکان گفته‌است که این حادثه حدود نیمه‌شب دوشنبه، ۱۴ میزان در روستای پایین باغ این ولسوالی رخ داده و تا کنون هویت این افراد مشخص نشده‌است.

او به بی‌بی‌سی گفت که افراد مسلح که به این محفل یورش برده بودند،‌ صورت‌های شان را پوشانده بودند. به گفته وی، بررسی‌ها در مورد این رویداد آغاز شده است.

در همین حال برخی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر این رویداد گفته بودند که عاملان این رویداد اعضای گروه طالبان بوده‌اند. ولسوال کلکان می‌گوید که طالبان در این ولسوالی نفوذ ندارند؛ اما گاهگاهی وارد می‌شوند و به اخلا امنیت می‌پردازند.

منطقه‌ای که در آن حادثه رخ داده، با ولسوالی قره‌باغ؛ جایی که طالبان در آن حضور فعال دارند، هم‌مرز است و ولسوال کلکان گفته که احتمالاً این کار از سوی طالبان انجام شده‌است.

طالبان در زمان حاکمیت شان در افغانستان نیز سازها و ابزار موسیقی را می‌شکستند و کسی اجازه نواختن نداشت و اکنون نیز در مناطق تحت اداره این گروه، آوازخوانی و موسیقی ممنوع است.

به گفته ولسوال کلکان، برخی از آلات موسیقی این هنرمندان و همچنین کمره عکاسی و فیلم‌برداری آنان شکسته است و قرار شده تا صاحب محفل پول این وسایل تخریب شده را پرداخت کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.