Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ حمل , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 26976
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2020 - 17:19 |

افشای ادامه روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان

افشای ادامه روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان

یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد می‌گوید که رهبران برجستۀ القاعده هنوز هم در افغانستان هستند و ایمن‌الظواهری، رهبر گروۀ القاعده با طالبان روابط نزدیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری پامیر، ایموند فیتون برون، هماهنگ‌ کنندۀ گروۀ نظارتی سازمان ملل متحد بر داعش، القاعده و طالبان، می‌گوید که که طالبان در جریان مذاکرات با آمریکا بارها با القاعده مشورت کرده‌اند و ضمانت‌های غیررسمی داده‌اند که روابط تاریخی شان را با القاعده حفظ می‌کنند.

او در این باره می‌گوید: «طالبان در جریان مذاکرات با آمریکا بارها با القاعده مشورت کرده‌اند و ضمانت‌های غیررسمی داده‌اند که روابط تاریخی شان را با القاعده حفظ می‌کنند.»

این در حالی است که طالبان در توافق‌نامۀ صلح که با آمریکا امضا کرده‌اند، تعهد سپرده‌اند که روابطه شان را با القاعده و دیگر گروه‌های هراس‌افگن قطع می‌کنند.

این گروه، در واکنش به اظهارات این مقام بلندپایۀ سازمان ملل می‌گوید که این گفته‌ها واقعیت ندارند.

چند روز پیش، والی هلمند و والی بدخشان نیز گفتند که اعضای گروۀ طالبان در این ولایت‌ها با گروه‌های هراس‌افگن خارجی ارتباط دارند و در حمله‌های شان بر بخش‌هایی از این ولایت‌ها همکار استند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرند که هیئت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان از یک ماه بدینسو سرگرم رأی‌زنی‌ها دربارۀ آغاز مذاکرات صلح استند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.