Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 27283
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2020 - 14:30 |

امرالله صالح: افسری ‌که باند خطرناک مواد مخدر داخل نظام را افشا کرده بود کشته شده است

امرالله صالح: افسری ‌که باند خطرناک مواد مخدر داخل نظام را افشا کرده بود کشته شده است

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید افسری که در افشای خطرناک‌ترین باندهای مواد مخدر داخل نظام نقش داشت بی‌رحمانه کشته شده و قتل او پیگیری خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری پامیر، صالح، معاون اول ریاست جمهوری، با نشر گزارش تصمیم گیری در ششمین نشست خود که صبح امروز چهارشنبه (۳۰ میزان) برگزار شده، گفته که “قتل بی رحمانه لمرخلیل افسری که در افشای یکی از خطرناکترین باند های مواد مخدر نقش داشت پیگیری میگردد.”

به گفته وی، این افسر توانسته بود یک شبکه‌ای از قاچاقبران را که در داخل نظام نفوذ داشتند افشا سازد. درین روزها قرار بود به اساس قانون استرداد جایداد مجرمین جایدادهای این شبکه تثبیت و مصادره گردد. قتل او رابطه مستقیم با این دوسیه دارد و موضوع پیگیری می‌گردد.

او همچنین یادآور شده که عکس مجرمین و فراری‎ها در پوسترهای کلان چاپ و درنواحی شهر کابل نصب می‌گردد تا مردم در رد یابی آنها کمک کنند و آنها خود از ترس مردم یا به قانون تسلیم شوند و یاهم آدم شوند. تشهیر منفی بزودی آغاز می‌گردد.

او افزود، از شهرداری کابل خواسته شد که از روش چتکه چتکه در صاف سازی پیاده روها ابا ورزد و روش سرک به سرک را پیشه بگیرد. در روزهای آینده مردم عزیز کابل تاثیرات آنرا باید ببینند. اینکه یک ذره اینجا و یک ذره آنجا اقدام گردد بالای غاصب تاثیر نمی گذارد. اقدام بارز – قابل سنجش و بزرگ نیاز است که برای متباقی درس عبرت باشد.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تمام پسته‌های تلاشی پولیس با کمره‌های که قابلیت ثبت صدا و تصویر را داشته باشد مجهز میگردند. کسانیکه با استفاده از زور و جایگاه بالای پولیس فشار می‌آورند و عربده کشی می‌کنند باید تشهیر گردند. خریداری کمره‌ها از امروز آغاز می‌گردد.

وی گفت، همه روزه فهرست شایعات که بر ضد نیرو های امنیتی نشر میشود و ریشه در دستگاه های جنگ روانی دشمنان خارجی و داخلی ما دارد نشر میگردد تا مردم بتوانند جعل را از واقعیت تفکیک کرده و فضا و ماحول را برای نیرو های دفاعی و امنیتی ما باز- گسترده و مثبت سازند. دفاع از یونفیورم دفاغ از پوست و جلد نظام است.

آقای صالح افزوده، تمام پل‌های به اصطلاح هوایی که به خاطر نصب اعلانات به تشناب بدل گردیده بود پاک شده و از نصب اعلانات بالای پل‌های هوایی در شهر کابل جلوگیری می‌گردد.

به گفته او، از نارنجی پوشان که در صفایی شهر کار می‌کنند در تخریب اماکن غیر قانونی کار گرفته نمی‌شود. نیروی تازه نفس و با وسایط در تخریب استفاده می‌گردد. کار بالای زمرک در چند ناحیه عملا آغاز گردیده و اداره مکاتب ازین طرح استقبال بی پیشینه کرده اند.

معاون اول ریاست جمهوری گفته که هفته آینده ولسوالی‌های کابل زیر پوشش این طرح قرار میگیرند.

به گفته او، تهمت و اتهام بی اساس بر ضد نیرو های امنیتی و بخصوص پولیس که ازین بابت آسیب پذیرتر از همه است بی پاسخ باقی نمی ماند و اتهام وارد کننده باید حاضر به ارایه ثبوت و یا عذر خواهی باشند.

این در حالی است که دو روز پیش میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان گفته بود که اعضای میثاق امنیتی عاق پدر و مادر اند و به همین خاطر این برنامه در بهبود امنیت شهر ناکام است.

با این حال امرالله صالح، اوایل هفته جاری با حفظ وظایف معاونیت اول ریاست جمهوری، مسوولیت تامین امنیت کابل را موقتاً برعهده گرفت. او در سه روز گذشته گفته که پوشش استخباراتی کوچه به کوچه را در کابل آغاز کرده و موترهای بدون اسناد را قانونی یا مصادره می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.