Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 27013
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2020 - 11:00 |

امنیت کابل؛ موترهای بی‌اسناد مصادره می‌شود

امنیت کابل؛ موترهای بی‌اسناد مصادره می‌شود

به گزارش خبرگزاری پامیر، امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری که به تازگی مسئولیت رسیدگی به امنیت کابل را بر عهده گرفته، می‌گوید، تردد موترهای فاقد اسناد یکی از مشکلات در ردیابی مجرمان است و این موترها مصادر می‌شود. صالح به خاطر تقویت خط تلفون ۱۱۹ پولیس هم چندین شماره پیام‌گیر واتسپ را همگانی کرده‌است.معاون نخست ریاست جمهوری در یادداشتی فیسبوکی نوشت که ‌«سال‌هاست از موترهای بی‌اسناد، شکایت وجود دارد و یکی از مشکلات در رد‌یابی مجرم همین معضله است».

او می‌گوید، در جلسه‌ای که صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۷ میزان) با مسئولان امنیتی داشته، فیصله شده تا موترهای فاقد اسناد مصادره گردد.

صالح خطاب به شهروندان کابل گفته که «امید است مالیه بپردازید و موترهای خویش را قانونمند سازید و یا موترهای شما پس از توقف در خدمت پولیس قرار می‌گیرد.»

او افزوده که «احتمال دیگر این است که دولت موترهای بدون اسناد را پس از توقف و بعد از گذشت یک مدت معین، قانونمند ساخته و به ورثه شهدا توزیع نماید».

معاون نخست ریاست‌ جمهوری شمار تماس ۱۱۹ پولیس را در کنترل جرایم موثر دانسته و گفته که برای تقویت ارتباط با پولیس، چندین شماره پیام‌گیر واتسپ همگانی شده‌است.

او در پایان ضمن ابراز اطمینان از تامین امنیت کابل گفته‌است که «امنیت واقعی و روانی را به کابل عزیز برمی‌گردانیم. مجرم دو انتخاب دارد: عقب میله زندان یا آدم‌شدن».

به دنبال افزایش ناامنی در کابل، رییس جمهور غنی برای چند هفته رسیدگی به مشکلات امنیتی پایتخت را به امرالله صالح سپرده‌است.

صالح در بخش امنیت، تجربه دارد و از سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ رییس اداره امنیت ملی بود.

او همچنین پیش از این‌که معاون رییس جمهوری شود، حدود یک‌ماه در سال ۱۳۹۷ سرپرست وزارت داخله تعیین شد و در زمانی کوتاه، تغییرات زیادی را در وزارت داخله به میان آورد.

هرچند اخیرا برنامه میثاق امنیتی نیز تحت نظر وی اجرا می‌شد، اما به گفته مردم در راستای امنیت کابل موثر نبوده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.