Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 27664
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2020 - 17:58 |

برخی از اعضای تیم مذاکراتی دولت با طالبان از دوحه بازگشتند

برخی از اعضای تیم مذاکراتی دولت با طالبان از دوحه بازگشتند

با آنکه یک و نیم ماه حضور تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان در قطر، دو طرف هنوز درباره دستورکار مذاکرات به توافق نرسیده‌اند و ۴ عضو تیم دولت به کابل بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، در حالی که مذاکره کنندگان طالبان و دولت افغانستان از ۲۲ سنبله برای پایان دادن به جنگ افغانستان در قطر حضور دارند اما دو طرف هنوز بطور رسمی مذاکرات را آغاز نکرده‌اند و رایزنی‌ها برای تعیین دستورکار مذاکرات نیز تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید سعادت منصور نادری، فوزیه کوفی، عبدالمتین بیک و کلیم الله نقیبی از اعضای این تیم به کابل بازگشته‌اند.

بیانیه دلیل بازگشت این ۴ عضو تیم مذاکراتی را “رسیدگی به برخی امور اداری و مسایل شخصی” خوانده و می‌افزاید که این اعضا بزودی به محل مذاکرات در قطر خواهند رفت.

برخی منابع نزدیک به طالبان می‌گویند؛ اعضای تیم دولت برای در میان گذاشتن اختلافات با سران افغانستان و تلاش برای شکست بن‌بست مذاکرات به کابل بازگشته‌اند.

براساس گزارش‌ها طالبان بر مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر و فقه حنفی در مذاکرات پافشاری می‌کند اما دولت تاکید دارد که درصورت مبنا قرار گرفتن این توافق اعلامیه‌های دولت افغانستان با آمریکا و ناتو نیز اصل شمرده شود.

هفته گذشته نیز ترکیب گروه تماس تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان که برای تعیین دستورکار مذاکرات تشکیل شدند به درخواست طالبان تغییر کرد و غلام فاروق مجروح، فاطمه گیلانی و رسول طالب اعضای تازه گروه تماس تیم مذاکره کننده دولت و نبی عمری، قاری دین‌محمد و لطیف منصور اعضای تازه گروه تماس تیم طالبان هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.