Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 26812
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 اکتبر 2020 - 20:30 |

بیجا شدن ۵۱۰۰ خانواده تا سومین روز جنگ هلمند

بیجا شدن ۵۱۰۰ خانواده تا سومین روز جنگ هلمند

در سه روز جنگ هلمند تا اکنون نزدیک به ۲۵۰ جنگجوی گروه طالبان کشته شده اند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، دین ‌محمد زلاند سخن‌گوی فرماندهی پولیس هلمند، امروز (سه‌شنبه، ۲۲ میزان) گفت، که این جنگ‌جویان طالبان در جریان یورش طالبان و ضد یورش نیروهای افغانستان و امریکایی در ساحات مرکز ولسوالی نادعلی و مربوطات حوزه‌ی سوم و چهارم امنیتی شهر لشکرگاه کشته شده‌اند.

زلاند افزود: «تنها روز گذشته ۳۰ جنازه‌ی طالبان را که در یورش های هوایی نیروهای خارجی کشته شده بودند، به فرماندهی پولیس هلمند منتقل کردیم. طالبان اما تلاش می‌کنند که جنازه‌ی جنگ‌جویانش را از میدان نبرد انتقال دهند». او تأکید کرد، که بیشتر جنازه‌های جنگ‌جویان این گروه از طریق منطقه‌ی «بارانچه» به پاکستان منتقل شده است.

همچنان به گفته‌ی سخن‌گوی فرماندهی پولیس هلمند، حدود ۱۴۰ جنگ‌جوی دیگر گروه طالبان نیز در جریان این درگیری‌ها، زخمی شده‌اند.

در همین حال او تأکید کرد، که درگیری‌ها میان دو طرف هم‌اکنون در مربوطات حوزه‌ی چهارم شهر لشکرگاه جریان دارد.

دفتر والی هلمند نیز با نشر خبرنامه‌ای گفته است، که عملیات نیروهای دولتی از شام دیروز در ساحات «باباجی»، از مربوطات حوزه‌ی چهارم امنیتی، شاه‌راه ۶۰۱ و ولسوالی نادعلی آغاز شده است.

در خبرنامه تأکید شده است، که تاکنون ۹ پاسگاه امنیتی در ولسوالی نادعلی و شهر لشکرگاه افراز شده است.

از سویی هم، دین‌محمد زلاند گفت، که در جریان درگیری‌ها به نیروهای پولیس تلفاتی وارد نشده است. او افزود، که به نیروهای ارتش تلفاتی وارد شده، اما رقمی از این تلفات ارایه نکرد.

طالبان دو روز پیش یورش های سهمگین خود را به شهر لشکرگاه و ولسوالی نادعلی راه‌اندازی کردند. جنگ‌جویان این گروه توانست حوزه‌ی چهارم و بخش‌هایی از حوزه‌ی سوم امنیتی شهر لشکرگاه و بخش‌هایی از مرکز ولسوالی نادعلی را سقوط دهند.

سخنگوی فرماندهی پولیس هلمند همچنان تأکید کرد، که در جریان سه روز جنگ در شهر لشکرگاه و سایر ولسوالی‌های این ولایت، دست‌کم پنج‌هزار و ۱۰۰ خانواده بی‌جا شده‌اند.

دین‌محمد زلاند گفت، که این افراد عمدتا از مناطق زیر یورش طالبان در شهر لشکرگاه و ولسوالی نادعلی به مرکز شهر آواره شده‌اند.

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان افغانستان در خبرنامه‌ای نوشته است، که اکثریت بی‌جاشدگان نیاز به مددرسانی دارند.

این وزارت گفته است، که تیم سروی به همکاری نهادهای مددرسان برای شناسایی خانواده‌های مستحق در هلمند مؤظف شده و پس از شناسایی، براساس نیازمندی‌های تشخیص‌داده‌شده بسته‌ی کمک‌های بشری به آنان توزیع می‌شود.

یادآوری می کنیم، که از سه روز پیش بدینسو جنگجویان گروه طالبان یورش های سهمگین خود را بالای نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان آغاز کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.