Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 27746
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 اکتبر 2020 - 9:00 |

خان از کشورهای اسلامی خواست علیه اسلام‌هراسی در اروپا متحد شوند

خان از کشورهای اسلامی خواست علیه اسلام‌هراسی در اروپا متحد شوند

نخست‌وزیر پاکستان از کشورهای اسلامی خواست علیه افزایش اسلام‌هراسی در اروپا متحد شوند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اظهارنظر در پیامی آمده که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان آن را خطاب به رهبران کشورهای اسلامی برای تلاش مشترک جمعی جهت مقابله با افزاش پدیده اسلام‌هراسی در کشورهای غیراسلامی مطرح کرد.

وی افزود: ما شاهد نگرانی روزافزون بین امت‌مان هستیم به طوری‌که موج اسلام‌هراسی و حملات از طریق تمسخر و استهزاء پیامبر عزیزمان در جهان غرب به خصوص اروپا افزایش یافته است.

خان ادامه داد: اظهارات اخیر در سطح رهبری و حوادث اهانت به قرآن کریم منعکس‌کننده پدیده اسلام‌هراسی رو به فزونی در کشورهای اروپایی است که تعداد زیادی مسلمان در آنجا زندگی می‌کنند.

او اظهار کرد: علاوه بر آن مساجد در اروپا بسته می‌شوند و زنان مسلمان از حق زدن برقع در اماکن عمومی منع می‌شوند در حالی‌که راهبه‌های مرد و زن با لباس‌های دینی‌شان در اجتماع حاضر می‌شوند و تبعیض علنی و غیرعلنی علیه مسلمانان این کشورهای ادامه می‌یابد. به نظرمن رهبران آن کشورها با انگیزه عدم درک عشق عمیق مسلمانان سراسر جهان به نبی و قرآن کریم‌شان عمل می‌کنند.

او ادامه داد: باید به عنوان رهبران جهان اسلام ابتکار عمل را به طور جمعی در شکستن حلقه انزجار و افراط‌گرایی این چنین به دست بگیریم که تا سرحد مرگ خشونت را تغذیه می‌کنند.

خان از رهبران جهان خواست صدایشان را بالا ببرند و به رهبران غیرمسلمان به خصوص کشورهای غربی عمق احترام و عشق تمام مسلمانان به کتاب و نبی‌شان را تشریح کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.