Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26171
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 اکتبر 2020 - 13:34 |

خلیل‌زاد با معاون سیاسی طالبان و رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی این گروه در دوحه دیدار کرد

خلیل‌زاد با معاون سیاسی طالبان و رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی این گروه در دوحه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری پامیر، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در جریان سفرش به دوحه، با ملا برادر معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است. در این دیدار مولوی عبدالحکیم حقانی رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی گروه طالبان نیز حضور داشته است.

محمدنعیم وردک، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در رشته‌تویتی نوشته است که این دیدار شام روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۰ میزان) صورت گرفته است.

او همچنان نوشته است که در این دیدار در مورد رهایی زندانیان، صلح، مذاکرات بین‌الافغانی و دیگر موضوعات مربوط به این روند بحث و گفت‌وگو شده است.

سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان همچنان نوشته است که در این دیدار بر الزامیت توافق‌نامه‌ی صلح امضاشده میان امریکا و گروه طالبان و تلاش برای عملی‌شدن این توافق‌نامه تأکید شده است.

زلمی خلیل‌زاد در بیست‌ونهم ماه سپتامبر دور تازه‌ای از سفرش به دوحه و منطقه را آغاز کرد. وزارت خارجه‌ی امریکا در اعلامیه‌ای گفته بود که آقای خلیل‌زاد در سفرش به دوحه، با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان دیدار خواهد کرد.

سفر تازه‌ی خلیل‌زاد به دوحه در حالی صورت گرفته است که بیش از بیست روز از آغاز رسمی مذاکرات صلح افغانستان در دوحه گذشته است، اما هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دوطرف تا کنون نتوانسته‌اند روی طرزالعمل رفتاری در جریان مذاکرات به توافق برسند.

تأکید طالبان بر حل اختلافات احتمالی در جریان مذاکرات بر مبنای فقه حنفی و توافق‌نامه‌ی صلح این گروه با امریکا سبب اختلاف میان دو طرف در روزهای اخیر شده است.

هیأت جمهوری اسلامی افغانستان اما می‌گوید که در حل اختلافات احتمالی در جریان مذاکرات در کنار فقه حنفی و توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان، فقه جعفری و اعلامیه‌ی مشترک دولت افغانستان و امریکا نیز در نظر گرفته شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.