Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27702
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2020 - 10:15 |

خلیل‌زاد: بسیار با ناامیدی به منطقه برگشتم

خلیل‌زاد: بسیار با ناامیدی به منطقه برگشتم

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که من با ناامیدی به منطقه‌ای برگشتم که با وجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این تعهد عملی نشده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، زلمی خلیلزاد شب گذشته سه‌شنبه (۶ عقرب) با آغاز دور دیگری از سفرهای خود گفته که “من با این ناامیدی به منطقه برگشته‌ام که باوجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این کار نشده‌است. دریچهٔ دستیابی به یک تفاهم سیاسی برای ابد باز نخواهد ماند.”

به گفته او، سختگیری و رد نمودن ترک دشمنی، تعامل با دیگر شهروندان، و توافق بر یک فرمول همکاری/رقابت سیاسی مبانی جنگ جاری اند.

خلیلزاد تاکید کرده که شمار زیادی از افغان‌ها می‌میرند، و تخریبکاران منطقه برای امیال نامشروع شان از افغانها همانند باروت مرمی استفاده می‌کنند.

وی افزوده که بناً خونریزی باید توقف یابد. افغان‌ها باید به جای ویرانی به سوی انکشاف، ثبات به جای هرج و مرج، بخشایش به عوض انتقامجوی، و مصلحت به عوض انعطاف ناپذیری گام بردارند.

این در حالی است که طالبان در توافقنامه صلح با امریکا تعهد کرده بود که در روند گفتگو با دولت افغانستان خشونت‌ها را کاهش می‌دهند؛ اما هم اکنون جنگ به حد بی‌سابقه از سوی این گروه در کشور تشدید شده‌است.

با آنکه مذاکرات صلح میان دولت و طالبان هفته‌ها است که در قطر جریان دارد؛ اما به دلیل عدم انعطاف پذیری طالبان، هیچگونه پیشرفتی ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.