Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26110
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 اکتبر 2020 - 11:33 |

عبدالله دست‌آورد سفرش به اسلام‌آباد را مثبت خواند

عبدالله دست‌آورد سفرش به اسلام‌آباد را مثبت خواند

هیئت عالی‌رتبه حکومت به رهبری عبدالله پس از سفر رسمی به پاکستان وارد کابل شده و پیام‌های رهبری و مقامات اسلام‌آباد را در حمایت از صلح افغانستان مثبت می‌پندارد.

به گزارش خبرگزاری پامیر، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در صحبت با خبرنگاران و اعضای هیئت همراه، گفت که سفر هیئت جمهوری اسلامی افغانستان به جمهوری اسلامی پاکستان پردست‌آورد و مهم بود که در جریان آن پیام‌هایی مثبتی در حمایت از صلح و بهبود و روابط دو کشور میان دو طرف رد و بدل شد و خوشبختانه در بخش تسهیل ویزه برای شهروندان افغانستان، گام های عملی برداشته شد.

این درحالی است که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان که روز سه‌شنبه (۸ میزان) در انستیتیوت مطالعات استراتیژیک در اسلام‌آباد صحتب می‌کرد، گفت:” ما ماموریت مهم داریم که چگونه روند جاری صلح افغانستان را زنده نگه داریم “.

وزیر خارجه پاکستان خطاب به عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که پیام امروز ما این است که دیگر در امور داخلی مردم افغانستان مداخله نمی‌کنیم و به استقلال و حاکیمیت ارضی شما احترام داریم.

در همین حال، رییس شورای عالی مصالحه در اسلام‌آباد با اشاره به نقش پاکستان در روند صلح افغانستان گفت که شعارها و بیانه‌های کهنه و تکراری و تیوری‌های توطیه‌ای را باید کنار بگذاریم و فصل تازه‌ای را رقم بزنیم؛ زیرا ادامه وضعیت موجود به نفع ما نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.