Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27768
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 اکتبر 2020 - 16:40 |

فرانسه؛‌ حمله چاقو چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

فرانسه؛‌ حمله چاقو چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

حمله با چاقو در کلیسایی در شهر نیس فرانسه، روز پنجشنبه ۲۹ اکتبر/۸ عقرب، چندین کشته و مجروح بر جای گذاشت.

به نقل از یورو نیوز، منابعی در پولیس فرانسه شمار کشته شدگان را دست کم ۲ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالیست که برخی رسانه‌های فرانسوی از جمله شبکه ب‌اف‌ام به نقل یک منبع پلیس شمار کشته‌شدگان این حمله را ۳ نفر ( دو زن و یک مرد) اعلام کرده است.

برخی منابع به خصوص شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ نیز تایید کرده‌اند که یکی از قربانیان زنی است که گردن زده شده است. منابع محلی در شهر نیس اعلام کرده‌اند که نگهبان کلیسا نیز جزو کشته‌ شدگان است.

به گزارش رسانه‌های محلی فرانسه از جمله «نیس مَتن»، پولیس در محل حادثه حضور یافته است. فرد مهاجم پس از مداخله پولیس و زخمی شدن با گلوله ماموران پولیس دستگیر و به بیمارستان منتقل شد. هنوز هویت فرد مهاجم از سوی مقامات امنیتی فرانسه فاش نشده است.

رسانه‌ها به نقل از شاهدان محلی اعلام کرده‌اند که فرد مهاجم هنگام حمله با سلاح سرد شعار الله اکبر سر داده است.

امانوئل ماکرون نیز قرار است تا دقایقی دیگر با حضور در وزارت داخله در نشست اتاق بحران شرکت کند.

حمله امروز در حالی صورت می‌گیرد که هفته قبل یک مرد مسلمان یک معلم فرانسوی را به علت نشان دادن کاریکاتورهای پیام اسلام در صنف درسی سربرید.

این اقدام واکنش‌های زیادی را در سطح جهان به همراه داشت.

در همین حال،‌سخنگوی دولت فرانسه روز، چهارشنبه در ادامه دفاع از اقدامات ضد اسلامی این کشور گفت: به هیچ وجه از اصول و ارزش‌های عقب نشینی نمی‌کنیم.

او به وحدت گسترده اروپایی در خصوص ارزش‌هایشان در مواجهه با انتقادات ترکیه و کشورهای اسلامی به دلیل ترسیم تصاویر کاریکاتوری از پیامبر اسلام اشاره کرد.

اُتال بعد از نشست کابینه اظهار کرد: فرانسه در روزهای اخیر در معرض تهدید تروریستی رو به رشدی قرار داشته که درخواست‌های انزجار آمیز آنها را تغذیه می‌کنند. اما ما اراده‌مان را در مقابله با «سلام رادیکالی» بی‌امان تقویت می‌کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.