Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 27345
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 اکتبر 2020 - 15:00 |

فضانوردان روس و امریکایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند

فضانوردان روس و امریکایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند

یک فضانورد امریکایی و دو کیهان‌نورد روس روز پنجشنبه، ۲۲ اکتبر در پایان یک ماموریت شش ماه که در اوج همه‌گیری کرونا آغاز شد از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، کریس کاسیدی، فضانورد ناسا به همراه آناتولی ایوانیچین و ایوان واگنر،‌ دو کیهان‌نورد روس در قالب ماموریتی موسوم به «اکسپدیشین ۶۳» به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شده بودند.

این تیم از سرنشسینان ایستگاه فضایی بین المللی پس از صد و نود و شش روز اقامت در فضا در نهایت ساعت ۲:۴۵ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ در استپ‌‌های قزاقستان فرود آمدند.

هر سه فضانورد با کپسول سایوز وارد جو زمین شدند و در نهایت پس از فرود در جنوب شهر «جزقازغان» در قزاقستان با هلی کوپتر به مقر بازیابی منتقل شدند تا پس از آن مراحل آزمایش‌های پزشکی را انجام دهند.

این فضانوردان که روز نهم اپریل در اوج همه‌گیری بیماری کرونا بدون انجام مراسم معمول و دیدار با نزدیکان در نشست خبری، راهی ایستگاه فضایی بین المللی شدند، پیش‌تر در یک مرکز آموزشی نزدیک به مسکو قرنطینه شده بودند.

کریس کاسیدی،‌ فضانورد ۵۰ ساله امریکایی که روز پنجشنبه به زمین بازگشت، قبل از پایان ماموریت فضایی عکس‌هایی از نمونه خون‌هایی که فضانوردان پیش از ترک ایستگاه فضایی بین المللی باید از خود بگیرند را در حساب توییتری خود منتشر کرده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.