Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26162
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 02 اکتبر 2020 - 11:24 |

مسابقات بایسکل‌رانی کوهستانی جام هندوکش در بامیان آغاز شد

مسابقات بایسکل‌رانی کوهستانی جام هندوکش در بامیان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری پامیر، سومین دور مسابقات بایسکل‌رانی کوهستانی زیر نام جام هندوکش با حضور ده‌ها بایسکل‌ران دختر و پسر در بامیان آغاز شده است.

در این دور مسابقات که در ساحه اژدر مرکز بامیان راه‌اندازی شده، حدود ۵۰ بایسکل‌ران از ولایت‌های کابل، غزنی، هرات و بامیان طی دو روز با هم رقابت می‌کنند.

علی‌شاه فرهنگ، یکی از برگزار کنندگان این مسابقه گفت که هدف از راه‌اندازی این سلسله مسابقات، معرفی جلوه‌های گردش‌گری ولایت بامیان است.

آقای فرهنگ افزود با توجه به این‌که در بامیان زمینه‌ی مناسب و خوبی برای ورزش‌ بایسکل‌رانی مساعد است، هدف از برنامه‌های این چنینی، رشد و رواج بایسکل‌رانی در کشور می‌باشد.

آقای فرهنگ همچنان گفت که یکی از اهداف دیگر برگزاری این نوع مسابقات، راه‌یابی بایسکل‌رانان کوهستانی به مسابقات جهانی است.

نسرین سادات، عضو باشگاه ورزشی عقاب می‌گوید که هدف از اشتراکش در این مسابقه کسب مقام نخست است و مسابقه هم زیاد دشوار نیست.

برخی از بایسکل‌رانان که در روز نخست این مسابقه اشتراک کرده‌اند، از دولت خواستار تأمین صلح در کشور می‌باشند.

سیدبلال، یکی از بایسکل‌رانان ولایت غزنی و داوود محمدی بایسکل‌ران بامیان از دولت می‌خواهند که برای صلح سرتاسری در کشور تلاش همه‌جانبه کند.

سومین دور مسابقات دو روزه‌ی بایسکل‌رانی کوهستانی از سوی فدراسیون بایسکل‌رانی کشور در منطقه دره‌ی اژدر در مرکز ولایت بامیان برگزار شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.