Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 27301
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2020 - 18:30 |

میلر: طالبان منتظر سقوط دولت نباشند، خروج امریکا از افغانستان مشروط است

میلر: طالبان منتظر سقوط دولت نباشند، خروج امریکا از افغانستان مشروط است

به گزارش خبرگزاری پامیر، اسکات میلر؛ فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان می‌گوید، خروج نیروهای امریکایی مشروط خواهد بود و طالبان نباید منتظر سرنگونی دولت افغانستان باشند.او در گفتگو با بی بی سی گفته که با افزایش خشونت‌ها، چشم‌انداز رسیدن به صلح در این کشور با تهدید مواجه شده‌است.

میلر می‌گوید، امریکا با محدودیت‌های زیادی تلاش می‌کند تا فرصت موفقیت برای گفتگوهای صلح را فراهم بسازد.

فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان بر کاهش خشونت از سوی دوطرف تاکید کرده و گفته‌است میزان خشونت‌ها باید تا حدی کاهش یابد که قابل مدیریت باشد.

این نظامی امریکایی، در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای امریکایی در ماه می سال آینده میلادی، مطابق توافق دوحه با طالبان، افغانستان را ترک می‌کنند، گفته این یک تصمیم سیاسی است و آنان تنها می‌توانند متناسب به وضعیت امنیتی در افغانستان مشورت نظامی بدهند.

او اضافه کرد که توافق امریکا با طالبان در دوحه مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مشروط است و افزوده که با این حال «طالبان نباید منتظر ادامه جنگ و سرنگونی دولت افغانستان باشند».

براساس توافق‌نامه امریکا و طالبان که در فبروری امسال در دوحه امضا شد، قرار است امریکا تا ماه می سال ۲۰۲۱ تمامی نیروهای خود را از افغانستان خارج کند. در حال حاضر خروج تدریجی نیروهای امریکایی از افغانستان جریان دارد.

هرچند مقامات نظامی امریکا بارها این روند را مشروط خوانده‌اند؛ اما دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری امریکا بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان حتی پیش‌تر از این تاریخ تاکید کرده‌است.

در همین حال مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، کشور با تهدید واقعی جنگ داخلی مواجه می‌شود.

حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی رییس جمهور می‌گوید، دولت هم برنامه برای صلح دارد و هم برای هم جنگ. او تاکید کرده که دولت منابع آغاز جنگ داخلی خواهد شد.

در این راستا، رییس جمهور غنی نیز می‌گوید، حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داشت و به گفته او این حمایت در جنگ اخیر هلمند مشخص شد.

او امروز در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان در عین حال تاکید کرد که که «ما به حمایت‌های اقتصادی امریکا نیاز نیاز داریم و این کمک‌ها نیز ادامه خواهد داشت».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.