Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27338
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 22 اکتبر 2020 - 8:58 |

هرنوع تغییر در برنامه حضور نظامی ناتو در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود

هرنوع تغییر در برنامه حضور نظامی ناتو در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود

ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو می‌گوید که هر نوع تغییر در برنامه حضور نظامی ناتو در افغانستان مبتنی بر شرایط است.

به گزارش خبرگزاری پامیر، دبیر کل ناتو امروز چهارشنبه، سی‌ام میزان در یک نشست خبری پیش از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو گفت که این پیمان در افغانستان ۱۲ هزار سرباز دارد.

به گفته او، این شمار از سربازان ناتو در افغانستان به عنوان بخشی از روند صلح تنظیم شده است و هرنوع تنظیمات دیگر در برنامه حضور ناتو در افغانستان، مبتنی بر شرایط خواهد بود.

او از جانب دیگر، تأکید کرد که طالبان باید به تعهدات خود عمل کنند و سطح خشونت‌ها را به میزان قابل توجه کاهش دهند تا زمینه برای برقراری آتش‌بس فراهم شود.

ینس استولتنبرگ از جانب دیگر گفت که گروه طالبان باید روابط خود را با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی بین‌المللی قطع کند.

دبیر کل ناتو از طالبان خواست که با «حسن‌نیت» مذاکره‌ کنند؛ زیرا گفت‌وگوهای دوحه، بهترین فرصت را برای برقراری صلح در افغانستان، فراهم کرده است.

او هم‌چنان بر حفظ دست‌آوردهایی که در جریان دو دهه گذشته مردم افغانستان با سختی بدان دست‌یافته‌اند، تأکید کرد.

دبیر کل ناتو افزود که پیمان اتلانتیک شمالی به مساله امنیت افغانستان تعهد طولانی مدت دارد.

او گفت که متحدان ناتو در هفته جاری، تعهدشان را برای پشتی‌بانی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کردند.

پیش از این دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا که کشورش عضو کلیدی ناتو است، گفته بود که نیروهایش را تا اول «کریسمس» از افغانستان خارج می‌کند.

ناتو در آن زمان گفته بود که همه متحدان و اعضای ناتو یک جا با هم به افغانستان رفته‌اند و نظر به شرایط یک‌جا باهم از افغانستان خارج خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.