Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26868
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 اکتبر 2020 - 16:30 |

واکنش محب به احتمال خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

واکنش محب به احتمال خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

مشاور امنیت ملی افغانستان در واکنش به احتمال خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تا کریسمس گفت نیروهای افغان تقریباً همه عملیات‌ها را بطور مستقل انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در کنفرانس مشترک با مقامات امنیتی افغان و فرماندهی نیروهای خارجی مستقر در کشور گفت: اکنون نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بدون حمایت ها خارجی، ۹۶ درصد عملیات نظامی را انجام می‌دهند و در سال آینده این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار جنرال «جان دیدریک» معاون ماموریت «حمایت قاطع» نیز گفت که این نیروها نسبت به تجهیز، آموزش و مشورت به نیروهای امنیتی افغان متعهد هستند.

چندی پیش دونالد ترامپ در توئیتی اعلام کرد که همه نظامیان آمریکایی باید افغانستان را تا کریسمس ترک کنند.

وزارت دفاع افغانستان نیز ساعاتی پس از آن تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغان بطور مستقل و بدون کمک نیروهای خارجی قادر به دفاع از افغانستان هستند و در ۶ ماه اخیر نیز تمام عملیات نظامی را بطور مستقل انجام داده‌اند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان پیش از این نیز در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که درصورت شکست مذاکرات صلح با طالبان، دولت افغانستان آمادگی‌ هر سناریویی را دارد.

وی اظهار داشت که صلح از طریق مذاکره برای دولت افغانستان اولویت دارد و تمام تلاش‌ها برای موفقیت گفت‌وگوها متمرکز شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.