Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27866
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 31 اکتبر 2020 - 13:34 |

پولیس قندهار: ۷۴ جنگ‌جوی طالب در حملات هوایی نیروهای افغان و امریکایی کشته شدند

پولیس قندهار: ۷۴ جنگ‌جوی طالب در حملات هوایی نیروهای افغان و امریکایی کشته شدند

به گزارش آژانس خبری پامیر، منابع امنیتی در قندهار می‌گویند که در نتیجه حملات هوایی ارتش بر نقاطی در این ولایت، ۷۴ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند.

جمال‌ناصر بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار روز شنبه، دهم عقرب گفت که این حملات شب گذشته در ولسوالی‌های ژری، میوند و ارغنداب انجام شده است.

وی افزود که نیروهای هوایی افغان نقاطی در نزدیک «کمپ احمدخان» از مربوطات ولسوالی ژری را هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن، ۳۴ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند.

به گفته سخنگوی پولیس قندهار، در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در ساحه «کمپ مجاهد» بین ولسوالی میوند و ژری، دست‌کم ۱۲ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند.

آقای بارکزی گفت که نیروهای هوایی هم‌چنان بر مناطق «چهار غلبه»، «خسرو» و «جوی لاهور» ولسوالی ارغنداب حمله هوایی کرده‌اند که در نتیجه، ۲۸ جنگ‌جوی طالب کشته و سه تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

مقامات امنیتی در ولسوالی ارغنداب نیز می‌گویند که طالبان در خانه‌های مسکونی جابه‌جا شده‌اند و نیروی امنیتی مجبور اند که در جریان درگیری‌ها، دقیق‌تر عمل کنند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده‌اند و نیروهای امریکایی نیز در مورد حملات‌شان بر مواضع این گروه چیزی نگفته‌اند.

جنگ‌جویان طالبان در جریان روزهای گذشته بر ۱۰ قریه در ولسوالی ارغنداب حمله کرده‌اند و درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان این گروه تاکنون ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.